طرح "کارگزار همراه" در شهرضا

شهرضا – رییس بیمه تأمین اجتماعی شهرضا گفت: برای نخستین‌بار در کشور این امکان فراهم آمده که بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر کارگزاری، درخواست خود را ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، نجف قلی عالی‌پور شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از نخستین اتوماسیون ثبت غیرحضوری درخواست تعویض دفترچه بیمه درمان کشور، اظهار کرد: مزیت‌های اجرای این طرح در آینده نزدیک در شهرهای بزرگی همچون اصفهان و تهران بیشتر مشخص خواهد شد.

وی در تشریح این طرح گفت: در حال حاضر بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی باید برای تعویض دفترچه درمانی خود به یکی از شعب کارپردازی مراجعه و پس از مدت زمانی انتظار، دفترچه خود را تحویل بگیرند.

رییس بیمه تأمین اجتماعی شهرضا اضافه کرد: «شرکت نظر پرداز کارا» اتوماسیونی را طراحی کرده که بیمه‌شدگان با نصب آن بر روی گوشی همراه می‌توانند درخواست خود را ثبت و پس از دریافت پاسخ کارگزاری، برای وصول دفترچه مراجعه کنند.

عالی‌پور ادامه داد: استفاده از «کارگزار همراه» تعداد مسافرت‌های درون شهری را کاهش داده و باتوجه به اینکه امکان ارتقاء توانمندی‌های آن نیز وجود دارد، در آینده می‌توان از آن برای ارایه سایر خدمات از راه دور بیمه‌ای نیز، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان شهرضا موقعیت جغرافیایی مناسبی برای اجرای پایلوت این طرح دارد، گفت: موقعیت بین‌راهی شهرضا و نیز مهاجرپذیر بودن آن باعث شده تا شمار بسیاری از افراد این شهرستان را به عنوان محل کار و سکونت خود انتخاب کنند، بنابراین مراجعات به کارگزاری ۹۸ بیمه در آن بیشتر از مناطق اطراف است.

رییس بیمه تأمین اجتماعی شهرضا تصریح کرد: این طرح به صورت آزمایشی در  کارگزاری رسمی ۹۸ بیمه تأمین اجتماعی شهرضا و پس از آن در کارگزاری ۶۷ شعبه یک اصفهان و کارگزاری شهرستان خمینی‌شهر و در مرحله بعدی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

 عالی‌پور با بیان اینکه یکی از اصول اقتصادمقاومتی واگذاری امور به بخش خصوصی و حمایت از آن است، اظهار کرد: سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز  مورد حمایت قرار گرفته بر همین اساس است.

همچنین عبدالرسول آقاهادی، معاون بیمه‌ای اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به آغاز اجرای طرح کارگزار همراه در شهرضا، گفت: سیاست‌های سازمان تأمین اجتماعی، در راستای ارایه بهترین خدمات به بیمه‌شدگان است، اما این اقدام باید به ساده‌ترین شکل و با سرعت انجام شود.

وی تصریح کرد: ارایه خدمات غیرحضوری بیمه‌ای تاکنون از سوی بیمه‌شدگان با استقبال مواجه شده و از این پس با طرح‌هایی همچون کارگزار همراه، توسعه می‌یابد.

کد خبر 338161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.