سمیرمی ها برای هموطنانشان سنگ تمام گذاشتند

سمیرم-نماینده مردم سمیرم گفت: صبح تا ظهر فردا فرصتی طلایی برای جستجو به شمار می‌آید چراکه پیش بینی می‌شود، بعدازظهر فردا مجددا وضعیت جوی مناسب نباشد.

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار امیدواری کرد: هرچه سریعتر لاشه هواپیما را پیدا کرده تا نگرانی خانواده‌ها را مقداری کاهش دهیم.

وی افزود: روز گذشته زمانی که خبر به شهرستان سمیرم رسید که هواپیمایی از رادار خارج شده تمامی مسئولان شهرستان سمیرم وارد عمل شدند و ستاد مدیریت بحران در کمترین زمان ممکن تشکیل شد و سریعا چهار تیم هلال احمر به منطقه پادنای اولیا اعزام شدند.

نماینده مردم سمیرم تصریح کرد: مردم محلی و افراد بلدچی منطقه با تیم‌های هلال احمر و حتی برخی زودتر به محل‌هایی که فکر می‌کردند حادثه در آن مکان به وقوع پیوسته و صدایی از آن مناطق به گوش رسیده بود، اعزام شدند.
 وی گفت: روز گذشته شرایط آب و هوایی بسیار نامناسب بود و باد سهمگین و مه غلیظ کار جستجو را با مشکلات متعدد روبه‌رو ساخته بود.به همین خاطر ادامه جستجو و درخواست بالگرد شد، اما به دلیل شرایط نامناسب جوی و بارش برف در دامنه ارتفاعات دنا بالگردها موفق به پرواز نشدند.

سلیمی ادامه داد: در مناطق نقل، دنگزلو و نول تیم هایی حضور یافتند و تا زمان تاریکی مشغول بازرسی این مناطق بودند در همان روز افرادی از استان در شهرستان حضور یافتند و مدیریت بحران را در بخشداری پادنا تشکیل دادند و با توجه به حضور تیم‌های مختلف از بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، ادارات مختلف و خانواده افراد حادثه دیده و داغدار در منطقه، مردم برای پذیرایی از این افراد سنگ تمام گذاشتند و بسیاری از خانواده‌های داغ دار اسکان داده شدند.

 وی گفت: مدارس منطقه پادنا برای اسکان حاضران در منطقه تجهیز شد و در اختیار تیم‌های مختلف حاضر در منطقه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی در ستاد مدیریت بحران برگزار شد و امروز صبح(دوشنبه) از ساعت ۵:۳۰ بامداد عملیات جستجو آغاز شد و بالغ بر ۱۹ پرواز بالگرد در منطقه شمال دنا انجام گرفت که تقریبا ۷۰ درصد دامنه دنا پوشش داده شد، اما به دلیل وزش شدید باد و وجود ابر در ارتفاعات نتوانستیم به قله برویم و شیارها را مورد بررسی قرار دهیم.

نماینده سمیرم تصریح کرد: بالغ بر ۹ تیم پهبادی امروز(دوشنبه) در منطقه حضور داشتند که بالغ بر ۵۰۰ عکس و ۲۵ فیلم توسط این تیم‌ها از منطقه تهیه شده و چند نقطه مشکوک در عکس‌ها وجود دارد و کارشناسان هواپیمایی کشور از نیروهای بسیج، سپاه پاسدارن، هلال احمر و ... بر روی عکس‌ها مشغول کار هستند تا در صورت مشکوک بودن این مناطق صبح فردا(چهارشنبه) این مناطق مورد بررسی قرار بگیرند.

وی افزود: امروز بالغ بر ۱۰۶ کوهنورد دامنه و شیارهای مشکوک را مورد بررسی قرار دادند.

سلیمی اظهار کرد: امروز وزیر راه و استاندار اصفهان در منطقه حضور یافتند و مناطق مرز استان فارس، پادنا، کمه و خفر را بازدید کردند، اما مورد مشکوکی دیده نشد.

وی با اشاره به حضور مسئولان استانی و شهرستان در منطقه ادامه داد: با توجه به اینکه صبح تا ظهر فردا فرصتی طلایی برای جستجو به شمار می‌آید و پیش بینی می‌شود، بعدازظهر فردا مجددا وضعیت جوی مناسب نباشد.

سلیمی گفت: از این رو مقرر شد وظایف و اولویت‌های تیم‌های هوایی و تیم‌های جستجوی زمینی و امدادی مشخص و به آنها اعلام شود تا فردا از ساعت ۶:۳۰ بالگردها آماده پرواز بوده و تیم‌های جستجوی زمینی، کوهنوردان، تیم‌های هلال احمر و تیم‌های مردمی که باید با تیم‌های هلال احمر و کوهنوردان تلفیق شوند نقاطی که مشخص خواهد شد که احتمال سقوط هواپیما در آن مناطق وجود دارد با مدیریت منسجم حرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بحث جستجو و نجات با هلال احمر بوده و بخش تحصصی و بالگردها با هواپیمایی کشور است.

نماینده سمیرم گفت: مسئول تایید محل سقوط هواپیما و لاشه هواپیما با سازمان هواپیمایی کشور بوده و تیم‌های جستجو و نجات نیز مسئول اجساد و یا بازماندگان حادثه هستند که برعهده هلال احمر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاهی در منطقه مستقر شده و افرادی از استان کهکیلو بویراحمد با دو هلیکوپتر در آن منطقه حضور دارند و آنها نیز به‌صورت منسجم جنوب منطقه دنا را جستجو می کنند و تیم‌های استان اصفهان و دیگر استان‌ها همچون چهارمحال و بختیاری و فارس از منطقه شمال رشته کوه دنا را پوشش دهند.

سلیمی افزود: خلبانی که با خلبان فولادی ارتباط نزدیکی داشته و بیشترین پروازها را با وی داشته است، در منطقه حضور دارد و فردا مسیرهایی را که خلبان هواپیمای حادثه دیده از آن مسیر عبور می‌کردند با هلی کوپتر منطقه مورد نظر را مورد بررسی قرار خواهند داد.

کد خبر 337821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.