توضیح عضو مجمع خیران ورزش‌یار در مورد تغییر نام آکادمی بسکتبال

عضو مجمع خیران ورزش‌یار استان اصفهان دلایل تغییر نام آکادمی بسکتبال به آکادمی علوم ورزشی را تشریح کرد.

علی لوافان در حاشیه افتتاح آکادمی تخصصی علوم ورزشی مرحوم محمد لوافان به خبرنگار ایمنا گفت: آکادمی تخصصی علوم ورزشی به طور کامل به دست خانواده لوافان برنامه‌ریزی، طراحی و بنا شد، هر چند به دلیل روند اداری نتوانستیم زودتر آن را افتتاح کنیم و از سوی دیگر در انتخاب هیأت مرتبط باید نگاه علمی و دانش‌محوری را در نظر می‌گرفتیم.

وی افزود: باید هیأت ورزشی موثری را انتخاب می‌کردیم و پس از انجام بررسی، هیأت پزشکی- ورزشی استان را به اهدافمان نزدیک‌تر دیدیم که امیدوارم این همکاری برای جامعه مفید باشد.

لوافان با اشاره به اهداف در نظر گرفته شده برای آکادمی علوم ورزشی اظهار کرد: این طرح شامل بخش‌های همگانی، قهرمانی، سلامتی و استعدادیابی است. ضمن اینکه زیر مجموعه این اهداف بسیار زیاد است و زیر نظر هیأت امنای این مجموعه که شامل یک نماینده از خانواده خَیر، یک عضو از مجمع خیران ورزش‌یار، یک نماینده از اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان، یک نماینده از هیأت پزشکی- ورزشی و یک معتمد علمی، ورزشی یا اجتماعی هستند اداره می‌شود.

وی در خصوص تغییر نام آکادمی تخصصی بسکتبال به آکادمی علوم ورزشی گفت: در ابتدا قرارداد ما با اداره‌کل ورزش و جوانان و مجمع خیران ورزش‌یار برای یک طبقه بود و زمانی که این توافق حاصل شد به پدر مرحومم پیشنهاد دادیم که آکادمی را در سه طبقه بسازیم که ایشان پذیرفت. وقتی سه طبقه ساخته شد، یک طبقه برای آکادمی بسکتبال مناسب بود ولی نمی‌توانستیم هر سه طبقه را در اختیار هیأت بسکتبال استان اصفهان قرار دهیم چراکه هیأتی کوچک‌تر از هیأت پزشکی- ورزشی بود و اهداف ما نیز گسترده‌تر بود.

عضو مجمع خیران ورزش‌یار استان اصفهان ادامه داد: پس از آن با هیأت پزشکی- ورزشی استان به توافق رسیدیم تا آنها بتوانند در این آکادمی خدمت‌رسانی داشته باشند.

لوافان هزینه ساخت آکادمی علوم ورزشی را حدود دو میلیارد تومان عنوان کرد و با اشاره به درآمد و هزینه این آکادمی تصریح کرد: اگر آکادمی درآمدی داشته باشد باید صرف هزینه‌های خود آن شود. در صورت وجود درآمد مازاد، در توسعه خود آکادمی و یا کارهای خیر صرف می‌شود و هیچ کس از این مرکز انتفاعی نخواهد داشت.

کد خبر 337720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.