بیکاری و بی‌هویتی، سهم جوانان از برخی بی‌مدیریت‌ها

شهرضا - عضو تیم مشاوران جوان استاندار اصفهان گفت: سهم جوانان از بی‌مدیریتی برخی افراد، بیکاری، خمودگی و بی‌هویتی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، نورالدین سهرابی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان، اظهار کرد: مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، جوانان ایرانی به قدری توانمند هستند، که بتوانند نظام شاهنشاهی دو هزار و ۵۰۰ ساله را سرنگون کنند.

وی با بیان اینکه جوانان در دوران جنگ پیشتاز بودند، تصریح کرد: در دورانی همه قدرت‌های استکباری جهان به دنبال مقابله با نظام اسلامی بودند، جوانان مردانه ایستادگی کردند و امکان هرگونه عملی را از آنان سلب کردند.

عضو تیم مشاوران جوان استاندار اصفهان اظهار کرد: متأسفانه جوانان در سیطره مدیریت پیر و مندرس برخی از مدیران که به آنان اعتماد نداشتند، گرفتار شدند و کار به جایی رسید، که نخبگان علمی کشور، در بالاترین سطوح اجرایی کشورهای صنعتی جهان، مشغول به کار شدند.

سهرابی گفت: سوء مدیریت برخی از مدیران، ثمری به جز بیکاری، خمودگی و بی‌هویتی برای جوانان نداشت و جوانی که باید مظهر نشاط و شادابی باشد، گرفتار معضلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی شد.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل شورای جوانان شهرضا، اظهار کرد: تشکیل این شورا در مرکز استان به ریاست استاندار، سهم قابل توجهی در حل معضلات نسل جوان داشته و لازم است از این الگو در شهرستان نیز استفاده شود.

خانه‌های جام دیجیتال ایجاد می‌شود

رامین نعیمی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: باتوجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرضا، لازم است تا خانه‌های جام دیجیتال در این شهرستان تشکیل شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت خانه‌های جام دیجیتال و استارتاپ‌ها، می‌تواند منجر به کارآفرینی و اشتغال در شهرستان شهرضا شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به تحقیق انجام شده درخصوص سواد رسانه‌ای جوانان استان، گفت: در این تحقیق، سواد رسانه‌ای جوانان شهرضا بالاتر از میانگین و در حد قابل توجهی بالا بوده است.

نعیمی با بیان اینکه توجه دولت تدبیر و امید به امور جوانان در نوع خود بی‌نظیر است، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی دولت، باید از ظرفیت بخش خصوصی و سمن‌ها، برای رفع معضلات اجتماعی استفاده شود.

دوران فیلترینگ به پایان رسیده است

محمدعلی جعفری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا نیز در این جلسه با بیان اینکه متأسفانه برخی از مدیران هنوز فضای مجازی را به رسمیت نشناخته‌اند، گفت: فضای مجازی بخشی از زندگی انسان امروزی است، که قابل جداسازی از آن نیست.

وی گفت: دوران فیلترینگ به پایان رسیده است و نمی‌تواند تا قیامت ادامه داشته باشد، باید فضای مجازی هر زمان و در هرکجا در دسترس افراد باشد، اما ضرورت دارد قبل از آن آموزش‌های لازم به افراد داده شود.

کد خبر 337699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.