کف زدن برای موسوی لارگانی سوژه شد

بعضی جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت با حاشیه های کوتاه و جالبی همراه بود.

به گزارش ایمنا، این هفته یکی از موضوعات مهم و جنجالی که توجه نمایندگان مجلس را به خود جلب کرد و در برنامه کاری آنها قرار گرفت، دستگیری و بازداشت تعدادی از فعالان محیط زیست به جرم جاسوسی و خودکشی یکی از آنها در زندان بود. تایید خبر خودکشی کاووس سیدامامی استاد جامعه شناسی دانشگاه امام صادق(ع) توسط عباس جعفری‌دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران و نیز غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه،  با واکنشهای مختلفی از سوی افکار عمومی مواجه شد و به دنبال آن  نمایندگان مجلس به قضیه مرگ این استاد دانشگاه و فعال محیط زیست ورود کردند.

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خانه ملت به این قضیه واکنش نشان داد و اعلام کرد جلسه‌ای با حضور تعدادی از نمایندگان و علی مطهری نایب‌ رییس مجلس برگزار و فیلم خودکشی سید امامی در زندان مشاهده و تأیید شد.

اظهار نظر قاطعانه بروجردی در مورد متقاعد شدن نمایندگان مجلس در حالی است که علی مطهری، نایب رییس مجلس در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه جلسه‌ای به درخواست اطلاعات سپاه با حضور تعدادی از نمایندگان از گرایش‌های مختلف سیاسی مجلس برگزار و توضیحاتی درباره فوت سید امامی به نمایندگان ارائه شد، گفت: اطلاعات و گزارش های ارائه شده کافی نیست و مجلس منتظر تکمیل اطلاعات خود در این زمینه است.

وی افزود: ‌در این جلسه فیلمی از داخل سلول آقای سید امامی نشان دادند. در این فیلم لحظه خودکشی مشهود نیست، اما حدود هفت هشت دقیقه ایشان (سید امامی) مشغول اقداماتی است که نشان می‌دهد احتمالا قصد خودکشی دارد. در اینجا کوتاهی اپراتور روشن است که متوجه این اتفاق نشده در حالیکه باید زودتر متوجه می‌شده و از این اتفاق جلوگیری می‌کرده است. به نظر می‌رسد در این زمینه کوتاهی شده و خودشان هم قبول دارند.

دولت هم وارد شعرخوانی در مجلس شد

 جلسه علنی روز سه‌شنبه -۲۴ بهمن- مجلس شورای اسلامی نیز حاشیه کوتاهی داشت، به طوری که در جریان بررسی بخش درآمدی تبصره (۱۸) لایحه بودجه ۹۷ که بند الحاقی آن به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای صدور کارت اشتغال به افراد جویای کار اختصاص داشت، پس از بیان دیدگاه‌ها و نظرات نمایندگان موافق و مخالف، سیدحمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در موافقت با حذف بند الحاقی این تبصره از لایحه بودجه۹۷، ضمن اینکه از نمایندگان خواست تا با حذف آن موافقت کنند، شعری با این مضمون قرائت کرد:

این گره بگشاد، کیسه ای تهی  یک گره کور است بر کیسه تهی

علی مطهری نایب رییس مجلس هم که ریاست جلسه را برعهده داشت، از معاون اقتصادی سازمان برنامه به واسطه قرائت این قطعه شعر تجلیل کرد و گفت «خوب است که دولت هم طبع شعر دارد ما هم در مجلس آقایان دلخوش و قوامی را داریم،  خوشحال شدیم دولت هم وارد شعرخوانی در مجلس شد.

مجلس یک ساعت زودتر تعطیل شد

روز چهارشنبه -۲۵ بهمن- نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی جلسه علنی مجلس را به دلیل برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی مواد معطل مانده لایحه بودجه ۹۷ و موضوع ریزگردها در خوزستان یک ساعت زودتر تعطیل کرد.

 علی مطهری که ریاست ساعاتی از جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس را برعهده داشت، گفت: ما هم اکنون تنفس اعلام می کنیم و به سرعت کمیسیون تلفیق مجلس برای بررسی موارد ارجاعی لایحه بودجه سال ۹۷ و موضوع ریزگردها تشکیل جلسه می دهدنایب رییس دوم مجلس همچنین ازغلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق خواست که با توجه به شرایط ویژه استان های غربی به دلیل وجود ریزگردها و گرد وغبار خصوصا در استان های خوزستان وایلام به این موضوع در بودجه توجه ویژه کند.

علی مطهری: مجلس جای کف زدن نیست

سخنان روزچهارشنبه- ۲۵ بهمن- سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مسائلی بود که حاشیه هایی کوتاه در مجلس را رقم زد. وی در جلسه علنی این روز، در تذکری نسبت به عملکرد صداوسیما برای دعوت از کارشناسان، گفت: « اگر کارشناسی از استان دیگری در برنامه‌ای دعوت می‌کنید، به استان‌های دیگر توهین می‌شود.  آقای علی‌عسگری، باید از نمایندگان استان‌های دیگر هم دعوت کنید که بتوانند از حق خودشان دفاع کنند؛ یک طرفه به قاضی رفتن، صلاح نیست، زیرا مشکلاتی را در کشور ایجاد می‌کند». 

در این حین، جمعی از مهمانان حجت‌الاسلام موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس که در جایگاه میهمانان در صحن پارلمان نظاره‌گر جلسه علنی و تذکر نماینده‌شان بودند، به دلیل بیان صریح وی، برایش کف زدند. در واکنش، علی مطهری نایب رییس مجلس هم که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، با جدیت تذکر داد که «لطفا کف نزنید، اینجا جای کف زدن نیست»!

کد خبر 337380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.