ایران با پرورش نیروهای نخبه از مرزهای اسلامی دفاع می‌کند

لنجان- استاندار اصفهان گفت: در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان اصفهان بیش از ۲۳ هزار شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده که نسبت به جمعیت این استان و در مقایسه با تمام کشور، درصد بالایی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن مهرعلیزاده شامگاه پنجشنبه- در کنگره شهدای مدافع حرم ایران، لبنان، عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان، مردم استان اصفهان را مردمی متدین دانست و اظهار کرد: استان اصفهان در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیش از ۲۳ هزار شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است که نسبت به جمعیت این استان در مقایسه با تمام کشور، درصد بسیار بالایی را به خود اختصاص داده و این نکته ای مهم به‌شمار می‌آید.

وی جانبازان را شهدای زنده و سمبل واقعی صبر و استقامت دانست و افزود: استان اصفهان دارای ۵۰ هزار جانباز بوده و آمار جانبازان بالای ۷۰ درصد این استان به مراتب از سایر استان‌ها بالاتر است، و در نقطه مقابل آزادگان این استان که به هر دلیلی در مسیر دفاع مقدس تاب ماندن نیاورده اند در این استان کمترین تعداد را دارند و این مسئله نشانگر مقاومت، ایستادگی و پایمردی مردم اصفهان است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امروز جمعی در این کنگره حضور دارند که باعث افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و نه تنها از دستاوردهای نظام در داخل کشور دفاع کرده اند بلکه بیرون از مرزهای جغرافیایی میهن اسلامی نیز نقش آفرین بوده و هستند.

وی ادامه داد: امروز افتخار می‌کنیم پس از ۳۹ سال نظام مقدس جمهوری اسلامی با پرورش نیروهای نخبه، دانشمند و با بصیرت توانسته است افزون بر مرزهای ایران، در سایر نقاط مرزهای اسلامی از مظلومیت مردم دفاع کند.

مهرعلیزاده اضافه کرد: امروز دشمن دیرینه نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان از دست ما عصبانی است و به‌ دنبال آن بوده که دفاع ما از مردم مظلوم فلسطین و از حرم و حریم امامت و ولایت را تحت تاثیر قرار داده و همواره با بهانه‌گیری به روش‌های مختلف، حضور ایران در کشورهای مسلمان و دفاع از آنها را غیر قانونی اعلام می‌کند.

وی اظهار کرد: این مسئله در حالیست که همه، حضور مستکبران جهان در منطقه و کشورهای مسلمان را تجاوز دانسته و مداخله آنها در مسایل منطقه را، غیرقانونی می‌دانند و بر همین اساس مردم برای احقاق حق خود به پا خواسته‌اند تا از کیان اسلام دفاع کنند.

استاندار اصفهان ضمن تسلیت به خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، گفت: این شهدا با حضورشان در میدان دفاع از حرم بار دیگر فضای جبهه‌های دفاع مقدس را تداعی کردند و وجود بیش از ۲۳ هزار شهید برای ما افتخار است.

وی متذکر شد: با همت جوانان زرین شهر و هیئت منتظران ظهور شهرستان لنجان در طول چندین سال گذشته برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت شهدا و ترویج شعائر اسلامی برگزار شده که با تلاش فراوان هر ساله بر غنای آن افزوده شده است، همچنین این هیئت در ارزیابی‌های انجام گرفته، رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 336898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.