بهره برداری از پروژه خط انتقال تقلیل فشار گاز سجری

همزمان با دهه فجر امسال پروژه خط انتقال ۲۰ اینچ ایستگاه تقلیل فشار گاز ۱۰۰ هزار مترمکعبی شهر سجزی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت گاز استان اصفهان، همزمان با دهه مبارک فجر با حضور فرماندار اصفهان، امام جمعه شهر سجزی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، بخشدار کوهپایه و جمعی از مسئولان شهر سجزی، ۱۳ کیلومتر خط انتقال ۲۰ اینچ و ایستگاه CGS شهرسجزی (با ظرفیت ۱۰۰هزار متر مکعب در ساعت) با هزینه ای بالغ بر۲۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

فرماندار اصفهان در این مراسم با خرسندی از افزایش ظرفیت  گازرسانی به این منطقه، اظهار کرد: این نعمت زیربنایی به برکت این نظام و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است،  انقلابی که  امروزه الگوی بسیاری از مبارزات و نهضت ها و یکی از شگفتی های جهان به شمار می رود.

رضوانی اظهار کرد: انرژی گاز طبیعی زمینه ساز بسیاری از توسعه ها و پیشرفت هادر عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و ... است که حاصل زحمات شبانه روزی و دستان توانمند کارکنان خدوم انقلاب و دولت است.

وی ادامه داد: افزایش سهم گاز مصرفی در صنایع باتوجه به معضل جدی آلودگی هوای اصفهان و تاثیر سوخت گازوییل و مازوت در افزایش آلودگی، علاوه بر اشتغال زایی و توسعه اقتصادی  بسیار حائز اهمیت است.

همچنین مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در این مراسم گفت: گازرسانی به استان اصفهان به صورت جدی بعد از انقلاب اسلامی شروع شد و تا قبل از انقلاب تعداد محدودی مصرف کننده داشتیم اما امروزه به برکت انقلاب و این نظام سالانه بیش از ۲۱میلیارد مترمکعب گاز تنها در استان اصفهان توزیع و به مصرف می رسد.

سید مصطفی علوی با اشاره به اینکه امروز شاهد گازرسانی به ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۵ درصد جمعیت  روستایی در سطح استان هستیم، تصریح کرد: از مجموع ۱۰۷ شهر موجود در استان ۱۰۳ شهر و از مجموع۱۴۴۸روستای مشمول گازرسانی  ۱۳۳۸ روستا در سطح استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه شهر سجزی و شهرک صنعتی آن از سال ۸۲ نعمت گاز بهره مند شده است، گفت: درحال حاضر به  ۸۶۰۰ واحد صنعتی در سطح استان گازرسانی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در خصوص پروژه گازرسانی به سجزی، افزود: در این پروژه ۱۳ کیلومتر خط انتقال فولادی ۲۰ اینچ اجرایی و به بهره برداری رسیده است.

کد خبر 336794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.