مشکلات ساختاری شهرهای کوچک برطرف می‌شود

لنجان-مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: وزیر کشور تاکید داشتند مشکلات مردم فولادشهر و سایر شهرهایی که در نقشه تقسیمات کشوری گم شده‌اند، برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سعید جلالی در آیین افتتاحیه بخشداری فولادشهر با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، اظهار کرد: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود و باید توجه داشت نور به عنوان یک کلید واژه در آیات قرآن، روایات ائمه اطهار و بزرگان دین به‌شمار می‌آید که در نهایت به خداوند متعال باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی انفجار تمام خوبی‌ها بوده است، افزود: انقلاب اسلامی حرکتی الهی، نورانی و درخشنده به‌شمار می‌آید و تعبیر زیبای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مورد انقلاب نشان می‌دهد ملت ایران به‌واسطه تکیه بر اسلام ناب محمدی و ولایت فقیه از ظلم و قید و بند رژیم طاغوت نجات یافتند.

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور تصریح کرد: واژه نور در مقابل ظلمت قرار گرفته و بر اساس تعالیم قرآن کریم زمانی که از ظلمت خارج می‌شویم بسوی نور حرکت می‌کنیم و این روند همواره باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا دچار خطا و ظلمت نشویم.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین علی(ع) در زمان حیات خود تحمل ظلم به یک زنی یا به یک دختری را نداشتند و وقتی به ایشان خبر رسید که دشمنان، جواهرات این شخص را ربوده‌اند فرمودند فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا کَانَ بِهِ مَلُوماً بَلْ کَانَ عِنْدِی بِهِ جَدِیراً یعنی آدم اگر به خاطر این خبر از غصه بمیرد حق دارد.

جلالی با بیان اینکه در جامعه اسلامی مردم و مسئولان همه وظیفه‌ای سنگین به عهده دارند، اضافه کرد: با توجه به این روایات که سرشار از عبرت است، باید گفت اگر هر مسئولی پس از خستگی از کار بخوابد و در حین خواب متوجه شود اگر بیدار می‌شد مشکلی برای امت اسلامی در گوشه‌ای از کشور به وجود نمی‌آمد، اگر از غصه بمیرد حرجی بر او نخواهد بود.

وی عنوان کرد: در جلسه‌ای در خصوص قانون جامع تقسیمات کشوری خدمت وزیر کشور رسیدیم که ایشان به‌واسطه یک ایراد قانون را به من بازگرداندند و گفتند میروی بر روی این مسئله کار می‌کنید، ایشان سوال کردند پیرامون فولادشهرکاری انجام داده‌اید؟ فراموش نکنید برخی شهرهای جدید وجود دارند که حایز خدمت هستند اما در نظام تقسیماتی گم شده‌اند.

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور خاطر نشان کرد: وزیر کشور تاکید داشتند بدون اینکه کسی آزرده خاطر شود، مردم فولادشهر باید با خواسته خود در خصوص اختصاص بخشداری برسند و خوشحال شوند چرا نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌دنبال شاد کردن دل همه مردم این سرزمین است.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع بنده مامور شدم شهرهایی همچون فولادشهر که در کشور شکل گرفته‌اند را مورد بررسی قرار داده تا از راه قانونی مشکلات این شهرها را مرتفع کنیم.

کد خبر 336787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.