۳۵  طرح عمرانی، خدماتی و فرهنگی در لنجان به بهره برداری رسید

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: در ایام الله دهه فجر بیش از ۳۵ طرح عمرانی، خدماتی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال در شهرستان لنجان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در آیین افتتاحیه بخشداری فولادشهر، شهرستان لنجان را ایرانی کوچک دانست و اظهار کرد: شهرستان لنجان به دلیل مهاجر پذیر بودن، محلی از اقوام مختلف است که در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی می‌کنند.

وی افزود: مردم شهرستان پر آوازه لنجان با آغاز مبارزات علیه رژیم ستم شاهی، در زمان انقلاب، پس از پیروزی انقلاب و در طول هشت سال دفاع مقدس با تمام وجود در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کردند و همواره از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرده‌اند.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به اینکه ۶۰ کیلومتر از رودخانه زاینده‌رود از این شهرستان عبور کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان لنجان مدخل توزیع آب شرب به ۶۵۰ شهر و روستا و محل آب‌رسانی به پنج میلیون نفر در استان اصفهان است.

سجاد ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های لازم در بخش صنعت و کشاورزی و عبور  ۶۰ کیلومتر از رودخانه زاینده‌رود از داخل این شهرستان، وجود اداره امور آب منطقه‌ای ضروری بود که با پیگیری‌های لازم این اداره در شهرستان لنجان مستقر شد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر باتوجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان لنجان و تنوع فعالیت‌ها، ارتقاء دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اداره و تامین نیروی انسانی و تجهیز و تامین امکانات این اداره نیز انجام شد.

فرماندار شهرستان لنجان عنوان کرد: با تاسیس کارخانه ذوب آهن، جهت اسکان کارکنان این مجموعه صنعتی و باتوجه به روند روبه رشد جمعیت در شهرستان لنجان، شهر فولادشهر با هدف تغییرات اساسی و ریشه‌ای در نقش پویا و خودکفا در سطح منطقه، پس از تصویب طرح جامع منطقه اصفهان مصوب ۱۳۶۵ به عنوان یک شهر جدید در نظر گرفته شد

سجاد بخشداری فولادشهر را بازوی توانمند فرمانداری شهرستان لنجان دانست و گفت:این شهر ازجمله شهرهای جدید کشور است، که به دلیل مشکلات زیرساختی نیازمند توجه جدی بوده و افتتاح بخشداری فولادشهر و راه‌اندازی ادارات مختلف یکی از نیازهای مهم این منطقه محسوب می‌شود که امروز یکی از خواسته‌های به حق مردم این شهر پس از پیگیری‌های فراوان مسئولان محقق و کام آنها در ایام دهه فجر شیرین شد.

وی افزود: هرچند با پیگیری‌های انجام شده ۱۷ اداره در این بخش افتتاح شده اما نیاز است، نگاهی ویژه به راه‌اندازی دیگر ادارت در بخش فولادشهر وجود داشته باشد.

فرماندار شهرستان لنجان اظهار کرد: فولادشهر امروز دارای مدیرتی دوگانه بوده و در این شهر جدید شرکت عمران و شهرداری در حال فعالیت هستند و البته  شرکت عمران شهر جدید فولادشهر و شهرداری این شهر به فراخر جایگاه سازمانی خود در توسعه و عمران فولادشهر قدم‌های بسیاری خوبی را برداشته‌اند.

سجاد تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر بیش از ۳۵ طرح عمرانی، خدماتی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال در شهرستان لنجان به بهره‌برداری رسید و از سوی دیگر در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه کاهش آلایندگی‌ها چهار پروژه تولیدی و زیست محیطی نیز در شرکت ذوب آهن افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، در این آیین به طور نمادین طرح‌های پایگاه سلامت شماره (۲) فولاد شهر، دهیاری روستای چم نور، دهیاری روستای کچوئیه، فاز (۱) پارک کودک شهر سده لنجان، کتابخانه عمومی شهر سده لنجان، ساختمان شهرداری ناحیه (۱) فولاد شهر، ایستگاه اتوماتیک هواشناسی زرین شهر و طرح‌های دیگر به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 336784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.