رفع مشکلات فولادشهر در گرو همگرایی و وحدت است

لنجان-نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت:حل گره‌های فولادشهر در گرو همگرایی و وحدت است و بر همین اساس هیچ یک از مسئولان اجازه سیاسی کاری در فولادشهر را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن کوهکن در آیین افتتاحیه بخشداری فولادشهر اظهار کرد: فولادشهر در گذشته به واسطه شرکت سهامی ذوب آهن با ۲۷ هزار نفر جمعیت شکل گرفت، قبل از انقلاب نیز ورود افراد، تردد و ساخت و ساز نیازمند مجوز بود.

وی افزود: از سوی دیگر شرکت عمران در سال ۱۳۶۱ با هزار نفر پرسنل و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار اداره شهر ۲۷ هزار نفری فولادشهر را عهده‌دار شد، در حالی که در آن زمان برخی از شهرهای اطراف با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر تنها با ۱۰۰ نفر پرسنل و ۱۵ میلیون تومان اداره می‌شدند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تاسیس شهرداری در فولادشهر کمک‌های دولتی به این شهر قطع شد، البته کمک‌هایی انجام می‌گرفت، اما پاسخگوی نیاز جمعیت فولادشهر نبود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به‌ یکباره مسکن مهر به فولادشهر تحمیل شد و افزایش جمعیت ۲۷ هزار نفری این شهر به جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر شوکی بزرگ به شهر بود، چرا که رشد زیرساخت‌ها و نیازهای مردم با رشد جمعیت هم‌خوانی نداشته و سرعت آنها بسیار کند بوده است.

کوهکن عنوان کرد: شهرداری و شرکت عمران به تنهایی از پس هزینه‌ تزریق جمعیت مسکن مهر به فولادشهر بر نخواهند آمد و باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ یک از مسئولان اجازه سیاسی کاری در فولادشهر را ندارند، خاطرنشان کرد: رفع مشکلات فولادشهر در گرو همگرایی و وحدت است و چنانچه بنا باشد هر کس ساز خود را در فولادشهر کوک کند، به طور حتم مردم آسیب خواهند دید از این رو بخشدار، شهردار، اعضاء شورای اسلامی و مدیران ادارات باید یَد واحده باشند و به هیچ عنوان به دنبال خنثی کردن امور نباشند تا شرایط برای زندگی و رفاه مردم فراهم شود.

وی افزود: امروز ۱۰۰ سال پیش نیست که اگر کاری برای مردم انجام شود، خاص مردم همان منطقه باشد، افرادی که با توسعه و الگوی آن آشنا هستند به خوبی می‌دانند هر اقدامی که در امر توسعه انجام شود، فواید آن لایه به لایه ادامه پیدا خواهد کرد و قطعا بخش شدن شهر فولادشهر به نفع مردم بخش مرکزی و زرین شهر خواهد بود.

کوهکن تصریح کرد: با افتتاح بخشداری، ادارات در این بخش مستقر خواهند شد که این امر سبب می‌شود، مردم فولادشهر برای انجام امور اداری خود مجبور به طی مسیر به مرکز شهرستان نباشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حجم مراجعات به ادارات بخش مرکزی کاسته شده که این مسئله میزان پاسخگویی به مردم را افزایش می‌دهد و با استقرار بخشداری فولادشهر دستگاه قضایی نیز ظرف مدت شش ماه دادگاه بخش را در فولادشهر مستقر خواهند کرد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با استقرار بخشداری در فولادشهر شاهد افزایش نیرو و امکانات نیروی انتظامی شهرستان لنجان نیز خواهیم بود که این مهم ارتقاء سطح امنیت در هر دو بخش را رقم خواهد زد و با انجام امور اداری هر بخش بستر همگرایی، اخوت و برادری بین مردم دو بخش فولادشهر و مرکزی افزایش خواهد یافت و این مهم دستاوردهای بسیار مثبتی بوده، که نصیب مردم شده است.

وی عنوان کرد: در گذشته اتفاقاتی در خصوص تقسمیات کشوری و بخش فولادشهر و زرین شهر رخ داد، که تمام مسایل و مشکلات گریبان نماینده مردم شهرستان لنجان در دوره نهم را گرفت در صورتی که آقای منصوری هیچ گونه اشتباهی در این خصوص نداشتند و من خود را موظف می‌دانم از ایشان دفاع کنم.

کوهکن گفت: در آن زمان استاندار اصفهان به راحتی می‌توانست گره به وجود آمده را باز کند چراکه مردم شهرستان لنجان مردمی فهیم هستند، در گذشته شهرستان لنجان شامل سه شهرستان فعلی فلاورجان، لنجان و مبارکه بوده و به مرور زمان به دلیل توسعه شهرستان‌های فعلی شکل گرفت و یک نفر معترض این موضوع نبود.

وی تاکید کرد: امروز نیز دغدغه‌هایی گذشته مردم زرین با همگرایی و اجماع‌ نظر کامل مرتفع شده و با توافق بین فرمانداری شهرستان لنجان و استانداری اصفهان مرز بین دو بخش مرکزی و فولادشهر گردنه گاوپیسه قرار گرفت و مردم باید بدانند این مهم قطعا عمل خواهد شد.

کد خبر 336769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.