رویکرد اصلی بخش کشاورزی باید اشتغال محور باشد

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی در بخش کشاورزی باید اشتغال محور باشد، گفت: تولیدات بخش کشاورزی باید بر محور صادرات برنامه ریزی شود.

به گزارش ایمنا به نقل از استاندار اصفهان محسن مهرعلیزاده در دیدار مدیر کل و مدیران وزارت جهاد کشاورزی در استان، اظهار کرد: بخش کشاورزی بخش بزرگی است و هم افزایی این بخش نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی باید اشتغال محور باشد، افزود: همانگونه که نوگرایی در دیگر بخش ها دیده می شود باید در بخش کشاورزی نیز به وضوح مشاهده شود و استفاده از نیروهای باسواد، جوان، خوشفکر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تولیدات باید بر محور توسعه صادرات صورت گیرد، افزود: باید مسائل و مشکلات این بخش احصا گردد و فعالیت ها به صورت پروژه محور و نتیجه گرا پیش رود چرا که انجام کارها به صورت وظیفه اداری خروجی مطلوبی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه هدف باید حضور فعال و پررنگ در بازارهای منطقه ای وجهانی باشد؛ افزود: اتکا به بخش خصوصی راه حل بسیار عملیاتی و مطلوب است که باعث ارتقای این بخش خواهد شد و می تواند تنها راه حل ممکن برای برون رفت از مشکلات اقتصادی باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پتانسیل بخش خصوصی برای طرح های ناب و جدید با آب کمتر و محصول بیشتر باید مورد استفاده قرار گیرد، افزود: استفاده از روش های علمی، مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی برای ایجاد روش هایی که می تواند کشاورزی استان را از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب برساند باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: سهم تحقیقات و پژوهش در بخش کشاورزی باید افزایش یابد و اگر سهم تحقیقات کم می باشد برای این است که هزینه های دیگر که باید بخش خصوصی انجام دهد توسط بخش دولتی صورت می گیرد و فرصت برای بخش تحقیقات و پژوهش باقی نمی ماند.

کد خبر 336552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.