یک نمونه حمایت صنفی روزنامه نگاران را در دهه های اخیر سراغ ندارم

روزنامه‌نگار پیشکسوت کشور گفت: همه ما روزنامه نگار هستیم و باید حرمت خودمان را نگه داشته و پیش از اینکه وزیر، استاندار یا رییس جمهور دستور جبران یک اشتباه را در قبال صنف ما بدهد خودمان از حیثیت خودمان دفاع کنیم.

علی اکبر قاضی زاده درخصوص رفتار ناشایست فرماندار سابق شهرستان گلپایگان با یکی از خبرنگاران این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا برخورد اهالی رسانه با چنین رویدادهایی را مهم‌تر از حمایت های دولتی دانست و اظهار کرد: برخورد بدنه دولت با چنین موضوعاتی مهم است، ولی نه به اندازه واکنشی که ما اهل این حرفه از خود بروز می دهیم، ما یک قدرت اطلاع رسانی بزرگ هستیم، منظور از ما همه کسانی است که از این شغل گذران می کنند و در روزنامه ها، مجلات، خبرگزاری ها و ... مشغول به فعالیت هستند. ما این قدرت را داریم که از حیثیت اجتماعی خودمان دفاع کنیم. در دهه های اخیر من حتی یک نمونه از چنین حمایت هایی را سراغ ندارم.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت با بیان اینکه تاکنون در کشور رفتارهایی بدتر از این با روزنامه نگاران و خبرنگاران صورت گرفته است، افزود: این نخستین بار نبود که چنین برخوردی با اهالی رسانه شد. من در طول این سال ها خبرنگاری را دیده ام که موی سرش را تراشیده اند و او را بر روی چهارپا سوار کرده و در شهر چرخانده اند!

قاضی‌زاده ادامه داد: همچنین برخی از خانم ها و آقایان هنرپیشه که تازه به دوران رسیده اند و مردم یکی دو عکس سلفی با آنها گرفته اند به خودشان اجازه می دهند نه به یک روزنامه نگار، بلکه به شغل روزنامه نگاری توهین کنند.

وی با اشاره به رفتار ناشایست فرماندار سابق گلپایگان با یک خبرنگار و اقدام استاندار اصفهان تصریح کرد: من نمی دانم این آقای خبرنگار چه برخوردی با آن مقام مسئول کرده که منجر به چنین برخوردی شده است من از آن سوی ماجرا خبر ندارم و نمی توانم در این مورد قضاوت کنم.

وی با بیان اینکه شخصیت و نوع برخورد ما و حوزه خبری مان در زمانی که با اشخاصی که مسئول هستند رو به رو می شویم و برای تهیه خبر و عکس به آنها مراجعه می کنیم بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: اما رفتار فرماندار گلپایگان خیلی دور از معیارهای آگاهی رسانی و اطلاع رسانی بود و به نظر من بهترین اقدامی که ممکن بود تا حد زیادی موجب دلگرمی روزنامه نگاران شود، اقدام شایسته استاندار اصفهان بود که واکنش درستی را در این خصوص در پیش گرفت. در حقیقت مهم ترین نکته مثبت در این مسئله نوع برخورد و حمایت بخش دولتی از روزنامه نگاران بود.

کد خبر 336336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.