گذر ذوب‌آهن از سد هندی با درخشش تبریزی

تیم فوتبال ذوب‌آهن با درخشش مرتضی تبریزی راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شد.

خبرگزاری ایمنا-

مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا

دیداری تیم‌های ذوب آهن و آیزاول هند

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: ۱۳۸۴ نفر

اخطار: لالروسانگا (دقیقه ۹۰) از آیزاول

گل‌ها: مهدی رجب‌زاده (دقیقه ۳- پنالتی) و مرتضی تبریزی (دقایق ۸۳ و ۹۰+۳) برای ذوب‌آهن؛ آندره یونسکو (دقیقه ۲۱) برای آیزاول

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مهدی رجب‌زاده (۴۶- بختیار رحمانی)، گئورک ولسیانی، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی، محمد ستاری (۶۵- قاسم حدادی‌فر)، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان و کیروش استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب تیم فوتبال آیزاول هند: آویلاش پائول، مسیح سانگانی، آلبرت زیمینگماوایا (۵۶- ویلیام (۷۲- لالخاپیماویا))، دیوید لالرینموانا، آلفرد کماه، آندره یونسکو، لالتاتانگا، الرامونماویا (۸۷- روچارزلا)، رنتلی، تلوانگا و لالروسانگا

سرمربی: پائلو کوئلیو منزس

کادر داوری: روبش گامینین، لوکو ادا یاکانتا، سانجوا پرملال (سریلانکا) و فیزولین تیمور (قرقیزستان)

شرح بازی:

ذوب‌آهن که با توجه به کنار گذاشته شدن نفت تهران از لیگ قهرمانان آسیا توانست مجوز حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند، برای صعود به مرحله گروهی کار چندان سختی را برابر هندی پیش نداشت به خصوص آنکه آنها بازی را طوفانی آغاز کردند و با ضربه پنالتی مهدی رجب‌زاده در دقیقه ۳ از مهمان خود پیش افتادند. ذوب‌آهن حاکم مطلق توپ و میدان بود، اما در اواسط نیمه نخست روی یک ناهماهنگی بین نژاد مهدی و مظاهری گل تساوی را دریافت کرد تا ادامه بازی با بازی دفاعی منسجم تیم هندی برای ذوب‌آهن کمی با استرس دنبال شود.

ذوب‌آهن که در طول نیمه نخست و دوم با حملاتی که از چپ و راست روی دروازه آیزاول طرح‌ریزی می‌کرد هر لحظه به زدن گل برتری نزدیک می‌شد، بالاخره در دقیقه ۸۳ روی یک ارسال از سمت راست و ضربه سر مرتضی تبریزی پیش افتاد تا دوباره این ذوب‌آهن باشد که در ورزشگاه خانگی پیش می‌افتد، ذوب‌آهن که بعد از گل فرصت خوبی برای ضد حملات و به ثمر رساندن گل‌های بعدی داشت روی یکی از این موقعیت‌های توسط تبریزی به گل سوم رسید تا رسماً حضور خود را در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ قطعی کند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۳- ذوب آهن): پس از خطای مدافع آیزاول روی تبریزی، داور خطای پنالتی گرفت تا مهدی رجب‌زاده توپ را به گل تبدیل کند.

۱-۱ (دقیقه ۲۱- آیزاول): روی یک ارسال آرام روی دروازه ذوب‌آهن، ناهماهنگی بین نژاد مهدی و مظاهری باعث شد یونسکو با یک ضربه غافلگیر کننده توپ را از بالای سر مظاهری تبدیل به گل کند.

۱-۲ (دقیقه ۸۳- ذوب آهن): ارسال تیز حسینی از سمت راست با ضربه سر زیبای تبریزی از نزدیکی نقطه پنالتی همراه بود و دروازه تیم هندی را باز کرد.

۱-۳ (دقیقه ۹۰+۳- ذوب آهن): روی اشتباه مدافع آیزاول، حسینی صاحب توپ شد و با یک ارسال از سمت راست باعث گلزنی مجدد تبریزی با ضربه سر شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۸- ارسال ستاری از سمت چپ در تیر دور روی سر فخرالدینی نشست، اما ضربه سر با اختلافی ناچیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰- در یک موقعیت حساس، حسینی در سمت راست محوطه جریمه آیزاول صاحب توپ شد و با پاس در عرض رجب‌زاده را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما شوت محکم رجب‌زاده از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۵- نفوذ تلونگا از سمت چپ زمین ذوب‌آهن با ضربه خطرناک او از درون محوطه جریمه همراه شد، اما توپ در چارچوب زده نشد.

دقیقه ۴۹- ارسال حسینی از سمت راست با ضربه سر خطرناک استنلی همراه شد، اما دروازه‌بان آیزاول توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۷- روی حرکتی در عمق پاس تکنیکی استنلی به بختیار رحمانی رسید، اما ضربه او از چند قدمی دروازه به تیر افقی برخورد کرد و گل نشد.

دقیقه ۷۸- ارسال حسینی از سمت راست با ضربه سر استنلی همراه شد، اما توپ در دستان دروازه بان آیزاول قرار گرفت.

دقیقه ۸۹- اشتباه مدافع آیزاول در دفع توپ حدادی‌فر را در موقعیت تک به تک قرار داد، اما ضربه آرام او با دفع دروازه‌بان راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:

رونمایی از چمن جدید ورزشگاه فولادشهر که به نظر از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار بود اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

بدون شک مرتضی تبریزی با کسب یک پنالتی و به ثمر رساندن دو گل بهترین بازیکن میدان بود، همچنین باید به بازی خوب حسینی که دو پاس گل حیاتی داد هم اشاره کرد.

کد خبر 336110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.