نکویی: بی اعتمادی نسل جوان مهمترین چالش پیش روی انقلاب است

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: بی اعتمادی مردم به ویژه نسل جوان و سوم انقلاب یکی از چالش های نوظهور پیش روی نظام سیاسی ایران است که برای رفع آن لازم است به آسیب شناسی رفتارها بپردازیم و اگر در جایی کم کاری کرده ایم جبران کنیم.

علی نکویی بااشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی درطول ۴۰ سال گذشته به خبرنگار ایمنا گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب «استقلال سیاسی» است واینکه نظام سیاسی به جایگاهی رسید که بتواند روی پای خودش بایستد و به حقوق مردم بپردازد و همچنین تحت تاثیر سیاست دولتهای خارجی نباشد.

وی افزود: در گذشته و در طول تاریخ، ایران به شدت تحت تاثیر کشورهای دیگر قرار داشت و اساساً انقلاب ما برای این بود که نظام سیاسی به سمت مردمی شدن حرکت کند و کشور از زیر یوغ استعمار خارج شود.

نکویی تصریح کرد: البته ارزیابی هایی که در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی صورت گرفته نشان می دهد که اهداف انقلاب در بخش هایی تحقق پیدا کرده، اما در بخش های دیگر مثل حقوق شهروندی باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان با اشاره به چالش های سیاسی پیش روی انقلاب اسلامی ایران افزود: یکی از توطئه ها و مشکلاتی که بعد از انقلاب بر ایران تحمیل شد جنگ تحمیلی بود که این جنگ علاوه بر ۸ سالی که کشور را درگیر کرد، جوانهای ما را گرفت و به زیر ساخت های ایران لطمه زد، سال های بعد هم برای اصلاح ویرانی‌ها و آبادانی کشور انرژی زیادی را از نظام گرفت.

وی تأکید کرد: در سالهای ابتدایی انقلاب، برخی توطئه ها و نابسامانی ها نیز از سمت نیروهای ضد انقلاب داخلی متوجه نظام اسلامی شد که از جمله آن ها می توان به آشوب های اوایل انقلاب و ترور شخصیت های تاثیرگذار اشاره کرد که بسیاری از نیروهای اصلی انقلاب را از ما گرفت.

نکویی در رابطه با مهمترین چالش سیاسی سال های اخیر نیز گفت: «بی اعتمادی» مردم به خصوص نسل جوان و سوم انقلاب یکی از چالش های نوظهور پیش روی نظام سیاسی ایران است که برای رفع آن لازم است به آسیب شناسی رفتارها بپردازیم و اگر در جایی کم کاری کرده ایم جبران کنیم.

وی ضمن تأکید بر تلاش برای رفع مشکلات مردم، افزود: همچنین لازم است به نیروهای جوان بهای بیشتری بدهیم و به آن ها بگوییم که اگر در جاهایی نابسامانی و مسوولانی داریم که به وظایف خود عمل نمی کنند، این ربطی به انقلاب ندارد و نباید به پای انقلاب نوشته شود.

کد خبر 336080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.