فروش پرنده‌های رنگی باعث انتشار آنفلوانزای فوق حاد می‌شود

رییس شبکه دامپزشکی استان اصفهان گفت: فروش پرنده های رنگی در سطح شهر باعث انتشار الودگی می شود همچنین عدم صدور پروانه پرورش طیور به عنوان مشاغل خانگی در این زمینه اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا امیری صبح امروز (سه شنبه) در جلسه کارگروه امنیت غذایی و مقابله با آنفلوانزای پرندگان اظهار کرد: آنفلوانزای نوع A در پرندگان ایجاد بیماری می کند که از نظر سازمان در گروه بیماری های پرریسک قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این بیماری هرسال در گوشه ای از دنیا فعال شده و کشوری را درگیر می کند، افزود: سال گذشته بیش از ۴۶۳ کانون بیماری در ۲۶ استان کشور شناسایی و ۱۲ میلیون قطعه طیور معدوم شد.

رییس شبکه دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه امسال طغیان بیماری دو ماه زودتر اتفاق افتاد، افزود: علت این طغیان زودهنگام تداوم آلودگی و  بیماری طیور بوده است که باعث شناسایی کانون بیماری در ۱۶ استان کشور شده است.

امیری با اشاره به معدوم سازی ۱۷/۵ میلیون قطعه طیور از اول مهر ماه امسال تا کنون اظهار کرد: خسارت طیور معدوم شده به خسارت دیدگان پرداخت شده است.

وی از شناسایی اولین مورد بیماری در شهرستان اصفهان در محدوده پل تمدن تاکید کرد: در باغی در محدوده پل تمدن این بیماری شناسایی و ۱۵ قطعه طیور معدوم شدند.

رییس شبکه دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به لزوم انسجام دستگاه ها در مقابله با بیماری تاکید کرد: پلیس راهور با کنترل راه ها و توقیف ماشین های حمل غیرمجاز پرندگان، شهرداری با جمع آوری و توقیف پرنده فروشی های غیر مجاز سطح شهر می توانند به حل بحران کمک کنند.

امیری ادامه داد: از ۱۱۰ پرنده فروشی در استان اصفهان ۳۰یا ۴۰ پرنده فروشی پروانه دارند. فروش پرنده های رنگی در سطح شهر باعث انتشار آلودگی می شود؛ همچنین عدم صدور پروانه پرورش طیور در رده مشاغل خانگی اهمیت دارد.

کد خبر 336076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.