امنیت و آسایش کشور ثمره فداکاری نیروهای مسلح است

ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: نیروهای مسلح ایران برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی جانانه جنگیده و در این راه ایثارگری بسیار کرده اند. ثمره فداکاری این نیروهای مسلح در روند انقلاب اسلامی این است که ما در امنیت و آسایش به سر می بریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سرتیپ دوم محسن آذر افروز، پیش از ظهر امروز در نشست خبری کمیته اجرایی ستاد برگزاری دهه فجر نیروهای مسلح استان اصفهان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این کمیته یکی از ۲۲ کمیته برگزاری ایام دهه فجر است که توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایجاد شده و امسال مسئولیت کمیته اجرایی ایام فجر به عهده فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح در انقلاب اسلامی، افزود: ارتش جزء نیروهای مسلحی است که قبل از انقلاب فعالیت داشته و مورد توجه امام بوده است و نقطه آغاز پیوستن بدنه ارتش به انقلاب اسلامی ایران به سال۱۳۴۲ برمی گردد. در بخشی از اعلامیه محبت آمیزی که امام (ره) خطاب به فرماندهان ایراد فرمودند، آمده که "من از فشار های وارد شده بر ارتش مطلع و متاثر هستم" و ایشان می دانستند که ارتشی ها برای پاسخ مثبت به دعوت دین با چه مشکلات و تنگناهایی روبه رو هستند.

آذر افروز تصریح کرد: علاوه بر دعوت سال ۴۲ حضرت امام از ارتشی ها برای پیوستن به مردم، امام بار دیگر همان لطف پدرانه را در آبان سال ۵۷ در آستانه پیروزی انقلاب تکرار کردند و فرمودند "سلام اینجانب را به نیروهای زمینی و ارتشی برسانید و بگویید ایران ملت شماست و به ملت بپیوندید."

پیوستن ارتش به انقلاب عامل تسریع پیروزی انقلاب اسلامی 

وی گفت: پیوستن ارتش به انقلاب باعث شد پیروزی انقلاب اسلامی تسریع شود و یکی از عوامل مهم سرنگونی رژیم سابق، بریدن نظامیان از طاغوت و پیوستن آنها به انقلاب و موج خروشان مردم حزب الله بود؛ بعد از جنگ تحمیلی که بیش از ۴۳ کشور دنیا صدام را پشتیبانی می کردند، نیروهای مسلح ایران برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی جانانه جنگیده و در این راه ایثارگری بسیار کرده اند. ثمره فداکاری این نیروهای مسلح در روند انقلاب اسلامی این است که ما در امنیت و آسایش به سر می بریم.

رییس کمیته اجرایی دهه فجر نیروهای مسلح استان اصفهان اظهار کرد: اقتدار و عدم وابستگی، کسب خودکفایی در دستاوردهای هسته ای، جهش های علمی بی نظیر، کسب آمادگی های رزمی و دفاعی با استفاده از دانش و تجهیزات بومی، توانایی در سرکوب دشمن در آن سوی مرز ها و کمک به مسلمانان مورد ظلم واقع شده در منطقه و حتی دنیا از جمله نقش های بی بدیل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که هیچ گاه در تاریخ به چنین بالندگی نرسیده بودند.

ارتش یاور زلزله‌زدگان

وی افزود: این نیروها همچنین در آبادانی و توسعه عمرانی کشور نقش بی نظیری را ایفا می کنند؛ ساخت سدها، جاده ها، جاده های ریلی، توسعه روستاها و بسیاری دیگر از اقدامات عمرانی توسط قرارگاه های سازندگی نیروهای مسلح انجام می گیرد و بنابر قانون اساسی کشور، تمام تجهیزات نیروهای مسلح در زمان صلح در خدمت آبادانی کشور و کمک رسانی به سایر سازمان ها و ارگان های کشور است؛ این نیروها در بلاهای طبیعی مانند زلزله کرمانشاه در خط مقدم کمک رسانی قرار دارند.

وی تصریح کرد: در راستای کمک به مناطق زلزله زده کرمانشاه، ارتش خود به تنهایی برای کمک به سایر سازمان ها در ارسال محموله های امدادی، بیش از هفت فروند هواپیمای سنگین ترابری نظامی، ۴۵ تن بار را در یک روز جابجا کرد؛ البته سپاه هم در بحث کمک رسانی و بازسازی مناطق نقش بسزایی داشته که اصفهان در راس همه استانهای دیگر در کمک رسانی و امداد به مناطق زلزله زده قرار داشته و این باعث افتخار است.

امیر سرتیپ دوم محسن آذر افروز با اشاره به چنین فعالیت های مردمی نیروهای مسلح،گفت: داشتن فرمانده ای دینی، مانند امام و مقام معظم رهبری یکی از مهم ترین ویژگی های ممتاز نیروهای مسلح کشور است.

ارتش درصدد اشتغال‌زایی و جذب نیرو

وی با توجه به اشتغال جوانان که یکی از دغدغه های رهبر معظم است، گفت: این امر باعث شده که امسال رییس ستاد کل نیروهای مسلح تفاهم نامه ای را با سازمان فنی و حرفه ای کشور منعقد کند و به یگانها، سهمیه ای داده شده که بیشترین آن به نیروهای زمینی تعلق گرفته است. بر این اساس، تا کنون در ارتش بیش از ۴۵۰۰ نفر در پرتال فنی و حرفه ای ثبت نام کرده اند و علاوه بر آن توسعه دفاتر جذب و استخدام هم به اشتغال جوانان کمک کرده به نحوی که جمعه گذشته بیش از ۱۵۰۰نفر داوطلب آزمون ورودی دانشکده افسری ارتش جمهوری اسلامی داشته ایم که حدود یک سوم آن‌هاجذب می شوند.

وی افزود: فعال ترین کمیته ایام دهه فجر، همین کمیته اجرایی نیروهای مسلح است که پس از تشکیل جلساتی در استانداری و سازمان تبلیغات، فعالیت خود را آغاز کرد و برخی از آنها شامل جلسه با اصحاب رسانه و اطلاع رسانی برنامه ها، تشریح برنامه های کمیته برای کلیه کارکنان و تشویق برای شرکت در برنامه ها است. همچنین مقرر شد از ساعت ۸ صبح ۱۱ بهمن ماه، کاروانهای ورزشی نیروهای مسلح به منظور شرکت در مراسم آغازین دهه فجر، از ورزشگاه شهدای ارتش به طرف گلستان شهدا حرکت کنند. برقراری ایستگاه های صلواتی در مکان های مختلف برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایستگاه های صلواتی زمان جنگ از دیگر برنامه های این کمیته است.

آذر افروز با اشاره به دیگر برنامه های ایام دهه فجر گفت: ساعت ۹.۳۳ مصادف با زمان ورود امام ۱۲ گلوله توپ در گلستان شهدا شلیک می شود، برپایی نمایشگاه هوایی در پایگاه شهید بابایی و نیز مسابقات ورزشی در سطح کل نیروهای مسلح نیز برنامه ریزی شده که هم در سطح عمومی و هم در سطح داخلی برگزار می شود. عیادت از جانبازان و معلولان دفاع مقدس، سخنرانی افراد منتخب در مساجد و مدارس به منظور تبیین نقش نیروهای مسلح در پیروزی انقلاب اسلامی، محافل انس با قرآن در یگانها، دیدار با نماینده ولی فقیه در روز ۱۹ بهمن ماه، مراسم مهمانی لاله ها و عطر افشانی قبور شهدا، حضور رزم نوازان یگانها در مراسم مختلف و نورافشانی سپاه پاسداران در ساعت ۲۱ روز ۲۱ بهمن ماه از دیگر فعالیتهای در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل و توانمندی نیروهای مسلح در بخش بهداشت، امداد و درمان، گفت:  در این ایام این نیروها مردم را به صورت رایگان ویزیت خواهند کرد و به درمان می پردازند و علاوه بر به نمایش گذاشتن توانایی، عملا به مردم خدمات بهداری هم داده می شود.

کد خبر 336068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.