از دوئل ۶ امتیازی تا جنگ حیثیتی

نبرد حیثیتی پرسپولیس و سپاهان در استادیوم آزادی و دوئل ۶ امتیازی ذوب‌آهن و استقلال در ورزشگاه فولادشهر مهم‌ترین دیدارهای این هفته از لیگ برتر هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست و دومین هفته از لیگ برتر فوتبال ایران هفته‌ کشداری است که از پنج‌شنبه شروع می‌شود و یکشنبه به پایان می‌رسد. دو دلیل باعث شده است تا هفته بیست و دوم لیگ برتر چهار روز به درازا بکشد و آن اینکه دو روز مانده به آغاز این هفته از رقابت‌های لیگ برتر دو برنامه متفاوت در دستور کار سه تیم لیگ برتری قرار داشت.

دیروز از یک طرف، ذوب‌آهن در چارچوب پلی‌آف لیگ قهرمانان به مصاف آیزاول هند رفت و از طرف دیگر، تیم‌های صنعت نفت و استقلال از مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی در ورزشگاه تختی آبادان با یکدیگر ملاقات کردند. به این ترتیب، سه تیم لیگ برتری که روز گذشته در قالب رقابت‌های لیگ قهرمانان یا جام حذفی به میدان رفتند دیدارهای خود از هفته بیست و دوم لیگ برتر را به جای آخر هفته جاری اوایل هفته آینده برگزار خواهند کرد.

در این میان، ذوب‌آهن و استقلال در چارچوب دیداری رو در رو در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم می‌روند. این بازی که حکم بازی اختتامیه هفته بیست و دوم را دارد یکی از مهم‌ترین مسابقات این هفته از لیگ برتر به حساب می‌آید. این دیدار به این دلیل اهمیت مضاعفی یافته است که طرفین آن برای کسب عنوان نایب‌قهرمانی لیگ هفدهم و کسب سهمیه مستقیم آسیایی با یکدیگر در رقابتند. ذوب‌آهن سه امتیاز بیشتر نسبت به استقلال سه پله بالاتر از این حریف در رده سوم جای دارد. با این اوصاف، مصاف دو تیم را باید دوئلی شش امتیازی توصیف کرد، زیرا از یک سو استقلال می‌تواند با برتری برابر میزبان اصفهانی جای این تیم را در جدول بگیرد و از سوی دیگر ذوب‌آهن فرصت دارد تا با پیروزی در این دیدار خانگی فاصله امتیازی خود با یکی از جدی‌ترین رقبایش را دوبرابر کند.

اما یکی دیگر از دیدارهای مهم هفته بیست و دوم لیگ برتر بدون تردید مصاف روز جمعه پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی است. این دو رقیب دیرینه در شرایطی به یکدیگر رسیده‌اند که حال و روزشان از زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت است. از یک سو، پرسپولیس فاصله امتیازی خود را با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش دورقمی کرده و در آستانه کسب دومین عنوان قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر است. در سوی مقابل، سپاهان نه تنها هیچ شانسی برای قهرمانی یا کسب سهمیه آسیایی ندارد که در همسایگی فانوس به دستان قرار گرفته است و حتی خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کند.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه، دوازدهم بهمن ۹۶

گسترش فولاد تبریز - سیاه‌جامگان مشهد، ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

نفت تهران - پیکان تهران، ورزشگاه تختی تهران، ساعت ۱۵

جمعه، سیزدهم بهمن ۹۶

پدیده مشهد - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه ثامن، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

سپیدرود رشت - استقلال خوزستان، ورزشگاه سردار جنگل، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

پرسپولیس تهران - سپاهان اصفهان، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۵ و ۵۰ دقیقه

پارس جنوبی جم - سایپا تهران، ورزشگاه تختی جم، ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه

شنبه، چهاردهم بهمن ۹۶

فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان، ورزشگاه غدیر، ساعت ۱۵

یکشنبه، پانزدهم بهمن ۹۶

ذوب‌آهن اصفهان - استقلال تهران، ورزشگاه فولادشهر، ساعت ۱۷

کد خبر 336020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.