آیت الله صادقی به اندازه وسع خود به ترویج علم پرداخت

امام جمعه اصفهان گفت: آیت الله سید محمد علی صادقی علیرغم کهولت سن و بیماری به درس دادن مشغول بود و پاداش و عزت والای خدا از آن کسی است که به اندازه وسع خود به دنبال علم و ترویج آن باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان و نماینده ولایت فقیه در اصفهان پیش از ظهر امروز -چهارشنبه چهارم بهمن ماه- در مراسم بزرگداشت آیت الله سید محمدعلی صادقی، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و تسلیت فوت آیت الله عبودیت گفت: حرفم را با کلامی از امیرالمومنین(ع) آغاز می کنم که هر کس عالمی را بزرگ بداند در واقع خدای خود را به بزرگی یاد کرده است؛ حضرت علی(ع) در رابطه با علم کلمات فراوانی را به کار برده است، علم از نظر ائمه، علم احکام و خداشناسی است و مابقی آنها فضیلت به شمار می آید و منظور از علم، علم دینی است.

وی افزود: کسانی که در حوزه علمیه تحصیل کرده و احکام اهل بیت(ع) را گسترش می دهند به تعبیر امام صادق(ع) مرزبانان هستند، مرزی که در یک آن طرف شیطان قرار دارد و در طرف دیگرش شیعیان هستند؛ از این رو شیعیان را هشیار می کنند که فریب جن و انس را نخورند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنی از امیرالمومنین(ع) گفت: هر کس از شیعیان، عالِم به طریقت ما باشد و شیعیان ما را از ظلمت جهل بیرون آورد، در روز محشر در حالی که تاجی از نور بر سر دارد حضور پیدا کرده و همه محشر را نورانی می کند.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله صادقی یکی از مصادیق بارز چنین عالمانی است، عنوان کرد: زمانی که در سال ۴۳ تا ۴۸ در نجف بودم خدمت ایشان رسیدم، همیشه ایشان را یا در راه درس می دیدم و یا در راه حرم که با استاد خود آیت الله فانی همراهی می کردند. ایشان می دانستند که با تنبلی کردن نمی شود عالم دینی شد و تاج نورانی روز محشر را به سر گذاشت.

نماینده ولایت فقیه افزود: اگر انسان تنها به دنبال یادگیری علم باشد چندان مزیتی ندارد و مهم ترویج علم است. آیت الله سید محمد علی صادقی نیز علیرغم کهولت سن و بیماری به درس دادن مشغول بود و پاداش و عزت والای خدا از آن کسی است که به اندازه وسع خود به دنبال علم و ترویج آن باشد.

گفتنی است؛ در این مراسم آیت الله العظمی مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، آیت الله مکارم شیرازی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیام، مقام شامخ و جایگاه والای این عالم دینی را گرامی دانستند.

در پایان نیز از کتاب "تعلیقه بر عروه‌الوثقی" آیت الله صادقی که با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه گردآوری شده، رونمایی شد.

کد خبر 335569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.