معرک‌نژاد:گورستان گردی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیاست

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: امروز گورستان گردی، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا محسوب می‌شود.

سید علی معرک نژاد در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که صنعت گردشگری امروز در دنیا به عنوان یکی از درآمدزاترین و مهم ترین صنایع شناخته می شود، صنعتی که در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و مذهبی ریشه دارد و می تواند ضمن بهره مندی از این حوزه‌ها، بر رشد آنها نیز اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: شهر اصفهان نیز به عنوان یکی از شهرهای مهم در عرصه گردشگری شناخته می شود. شهری برخوردار از اقلیم مناسب، جاذبه های تاریخی، طبیعی، هنری و فرهنگی که هر یک به تنهایی قادر است خیل عظیمی از گردشگران را به سوی خود بکشاند.

وی با بیان اینکه اصفهان از جاذبه های گردشگری مذهبی نیز برخوردار است، عنوان کرد: این کلان شهر تاریخی با برخورداری از گورستان بزرگ "تخت فولاد" و اماکن و بقاع متبرکه فراوان، در حوزه گردشگری مذهبی نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارد و می تواند به عنوان یکی از پایگاه های گردشگری مذهبی در جهان شناخته شود.

معرک نژاد ادامه داد: وقتی امروز کشور فرانسه می تواند  سالیانه دو میلیون گردشگر برای بازدید از گورستان "پرلاشز" بپردازد، چرا تخت فولاد که دومین گورستان جهان تشیع در جهان محسوب می شود، نتواند در این عرصه مطرح باشد؟

وی با تاکید بر اینکه گورستان گردی امروزه به عنوان بخش مهمی از گردشگری در جهان شناخته می شود، عنوان کرد: باید در جهت شناساندن جاذبه های گردشگری مذهبی اصفهان تلاش بیشتری صورت گیرد و از گنجینه عظیمی همچون تخت فولاد استفاده بهتری صورت گیرد. هرچند این امر نیازمند بسترسازی و تقویت زیرساخت هاست، اما باید در زمینه معرفی این جاذبه ها نیز گام های موثری برداشته شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد درخصوص نتایج برگزاری نمایشگاه گردشگری در خصوص بهبود وضعیت گردشگری در اصفهان گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا بتوانیم با معرفی تخت فولاد و ظرفیت های وسیع گردشگری آن، زمینه تقویت زیرساخت های آن را فراهم کنیم. در این نمایشگاه با پخش کلیپ، عکس، ارایه نرم افزار و سخت افزارهای مناسب، ارایه اپلیکیشن تخت فولاد، معرفی مشاهیر و بزرگان مدفون در این گورستان و رونمایی از نخستین عینک سه بعدی مجموعه تخت فولاد که عصر امروز در این نمایشگاه انجام می شود، به معرفی جاذبه های این مجموعه می پردازیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال تنها یک غرفه به شهر اصفهان در نمایشگاه گردشگری اختصاص یافته است، عنوان کرد: امسال همه متولیان حوزه گردشگری در یک غرفه مستقر هستیم و هر بخش علاوه بر تاکید بر ابعاد اقتصادی گردشگری، بر ابعاد فرهنگی آن نیز تاکید خواهیم کرد.

کد خبر 335552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.