مسائل حزبی و سیاسی در اولویت استاندار نیست

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان با اشاره به اینکه دو سال از رونمایی منشور وفاق احزاب و تشکل های سیاسی می گذرد، گفت: طرح ایجاد خانه احزاب اصفهان با ایجاد فضای انتخاباتی، به فراموشی سپرده شد و هنوز هم فعالیت جدیدی در این زمینه شروع نشده است.

علی نکویی، رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان با اشاره به دیدار با استاندار جدید اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: شورای هماهنگی اصلاح طلبان و ستادهای انتخاباتی روحانی با استاندار دیدار کرده و در این جلسه، شورای هماهنگی گزارشی از فعالیت های احزاب اصلاح طلب عضو شورا و فعالیت های شورای هماهنگی به مهرعلیزاده ارائه داد.

وی افزود: در این دیدار پیرامون مسائل استان صحبت شد و استاندار هم به برخی از برنامه ها و فعالیت های خود در جهت تقویت فعالیت احزاب و شوراها اشاره کرد.

نکویی اظهار کرد: در وهله اول فعالیت های استاندار بیشتر بر مسائل اقتصادی تمرکز دارد تا مسائل حزبی و سیاسی ولی به خاطر اینکه همکاری و حمایتمان را  نشان بدهیم، دیدار و گزارشی از فعالیت هایی را که احزاب و شورای هماهنگی دارند، مطرح کردیم.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به  گذشت دو سال از رونمایی منشور احزاب و تشکل های سیاسی، گفت: در زمان زرگرپور چند جلسه ای درباره منشور تشکیل شد و به این نتیجه رسید که احزاب در شهرستان ها شعبه های خود را تشکیل بدهند و به فرمانداری ها هم دستور داده شد که همکاری کنند تا آن ها را به رسمیت بشناسند و فعالیت هایشان را دنبال کنند.

تشکیل خانه احزاب در هیاهوی انتخابات فراموش شد

وی افزود: در این نشستها بحث تشکیل «خانه احزاب» در اصفهان هم مطرح شد که در راستای آن نشستی با مسئولان خانه احزاب تهران برگزار کردیم، اما بعد از ایجاد فضای انتخاباتی، به فراموشی سپرده شد و هنوز هم فعالیت جدیدی در این زمینه شروع نشده است.

نکویی خاطر نشان کرد: بنابراین به دلیل مسائل انتخابات، تغییرات استانداری که وقت زیادی را به خود اختصاص داد و به دلیل اینکه مدیران اولویت اول خود را به مسائل اقتصادی اختصاص می دهند و به احزاب و فعالیت های سیاسی به عنوان اولویت اول نگاه نمی کنند، خانه احزاب در اصفهان تشکیل نشده است و امیدواریم با توجه به اینکه آن مسائل برطرف شده، خانه احزاب نیز تشکیل شود و فعالیت خود را آغاز کند.

احزاب هم بی تقصیر نیستند

وی تصریح کرد: البته خود احزاب هم در این زمینه بی تقصیر نیستند و علاوه بر اینکه لازم است فعال باشند و شعب خود را فعال کنند، باید عضو گیری جدید داشته باشند و جلسات هفتگی، روزانه، ماهانه و میزگردهای عمومی تشکیل دهند.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: فعالیت ما نیز متمرکز بر شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان اصفهان است که جلسات آن هفته ای یکبار برگزار می شود و کمیته ها و جلسات شورا نیز هر دو هفته یک بار تشکیل می شود؛ همچنین بحث آیین نامه های اجرایی شورای هماهنگی و احزاب جدیدی که تقاضای عضویت کردند و دستورالعمل هایی که قرار است اجرا شود، در این جلسات بررسی می شود.

وی یادآور شد: احزاب ماهیت سیاسی دارند و در حال حاضر که وقت انتخابات نیست برای اعضا جلسات، میزگردها، گفتوگوها و جلسات آموزشی برگزار می کنند و به بحث جوانان، اشتغال، حقوق شهروندی، بزرگداشت ها، فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می پردازند.

کد خبر 335382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.