جامعه امروز خواستار حضور زنان در عرصه‌های مختلف است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تنها ۷۰ زن در بخش مدیریت میانی استان فعالیت دارند، گفت: این آمار نسبت به جمعیت حدود پنج میلیون نفری استان اصفهان بسیار کم است.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در هماهنگی فعالیت‌های امور زنان در استان اصفهان دچار خلاء هستیم، اظهار کرد: باید توجه داشت که در استان اصفهان در بخش‌های مختلف از جمله زنان سرپرست خانوار، اشتغال بانوان، بانوان کارآفرین، سلامت زنان، آموزش و فرهنگسازی آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و ... انجام شده و این در حالی است که این فعالیت‌ها منسجم نبوده و در برخی موارد دچار موازی کاری‌هایی هستیم.

وی با بیان اینکه به منظور هماهنگی بین فعالیت‌های در حال انجام در حوزه زنان، روز گذشته نشست هم‌اندیشی را با فعالان این حوزه برگزار کردیم، اضافه کرد: در این سلسله نشست‌ها سعی داریم هم‌گرایی بین سازمان‌های مردم نهاد و سازمان‌های دولتی و خصوصی ایجاد کنیم تا این بخش‌ها از فعالیت‌های یکدیگر در حوزه زنان آگاهی یابند و هم‌افزایی بین این نهادها برای انجام و پیگیری امور ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس اعلام دفتر امور بانوان استانداری اصفهان در حال حاضر تنها ۷۰ زن در بخش مدیریت میانی استان فعالیت دارند، گفت: این آمار نسبت به جمعیت حدود پنج میلیون نفری استان اصفهان بسیار کم است.

وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم مدیران زن اضافه شوند، تاکید کرد: ما بر این باوریم که باید از ظرفیت نیمی از جمعیت جامعه که زنان هستند، استفاده کنیم. در این زمینه شایسته سالاری و استفاده از افراد توانمند در سیاست‌های ما تعریف شده است.

به مشکلات زنان با نگاه زنانه نگاه شود

روشن با تاکید بر اینکه اگر در جامعه به مشکلات زنان با نگاه زنانه نگاه شود، شاهد برنامه‌ریزی بهتری در این زمینه خواهیم بود، تصریح کرد: زن در خانه، خانواده و جامعه نقش تربیت کننده دارد. برای تربیت هر فردی نیاز به نگاه‌های جزیی نگری هستیم که مردان نمی‌توانند این نقش مهم را به دلیل کلی‌نگری که دارند، ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در جامعه کنونی آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است، افزود: باید توجه داشت که یک زن می‌تواند هم در تربیت صحیح و هم در تربیت ناصحیح افراد در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد و چنانچه برای برخی از امور تربیتی و جزئی نگر از ظرفیت بانوان استفاده شود، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز جامعه خواستار حضور زنان در عرصه‌های مختلف است، اضافه کرد: شاید زمانی جامعه نمی‌خواست که ظرفیت بالقوه زنان را بشناسد، اما امروز در اصفهان شهردار، رییس سازمان و مدیرکل زن داریم و این در حالی است که در گذشته موضع‌گیری‌های زیادی در حوزه مدیریتی زنان داشتیم.

وی با بیان اینکه امروز راه برای زنان باز شده است، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که منظور بکارگیری زنان شایسته است. در اصفهان زنان توانمندی همچون حاجیه خانم امین و زنان فعالی در حوزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و داشتیم و در این زمینه بحث ما برتری جویی نیست بلکه استفاده مساوی از ظرفیت‌های موجود است.

روشن با بیان اینکه هنوز در استان اصفهان بانک اطلاعات جامعی در خصوص زنان توانمند نداریم، افزود: برای این امر دفتر امور بانوان ورود کرده تا بانک اطلاعات جامعی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد شده است برای تکمیل بانک اطلاعاتی بانوان شایسته شهر اصفهان از سازمان‌های مردم نهاد نیز استفاده شود.

کد خبر 335221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.