جشنواره "بازی‌های کودکان" در جزیره بازی

جشنواره "بازی‌های کودکان" ویژه کودکان ۱ تا ۶ سال به همراه رونمایی از بازی‌های آموزشی ویژه این رده سنی، ۲۹ دی ماه در جزیره بازی برگزار می‌شود.

مدیر خانه بازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازی اساسی ترین فعالیت کودک و راهی برای بیان احساسات و عواطف او است. کودکان نقاط قوت و ضعف، تمایل به فرمانبرداری یا فرمان دادن، تهاجم، تسلیم، انزوا، افسردگی، شادی، احساسات دوستانه یا خصمانه خود را از طریق بازی نشان می دهند.

جلالی افزود: خانه بازی به عنوان یکی از مراکز فعال در زمینه ایجاد بازی برای کودکان در رده های سنی مختلف، برنامه هایی را با رویکرد ایجاد فرصت برای کودکان و آموزش نحوه بازی کردن کودکان برای والدین برگزار می کند. از جمله این برنامه ها آموزش به همراه بازی برای کودکان یک تا شش سال است که در قالب ۱۶ماکت بازی طراحی شده و در این برنامه رونمایی و آموزش داده می شود. اهداف اجرای این برنامه تقویت مهارت های حسی و لامسه، مهارت ظریف انگشتان دست، هماهنگی دست، پا و چشم، تقویت حس کنجکاوی در کودکان یک تا دو سال و آموزش مفاهیم پایه ریاضی به همراه بازی است.

وی از اجرای بازی دومینو تاپلینگ در بخش دیگری از این برنامه خبر داد و گفت: این بازی که برای رده سنی پنج تا ۹۹ سال طراحی شده است، شامل چیدن زنجیره‌ای از دومینوها است که با چیدن مستطیل‌های کوچکی که کنار هم قرار می‌گیرد شروع می‌شود و وقتی یکی از آنها بیفتد، به صورت زنجیروار بقیه قطعات هم می‌افتد. همچنین با قطعات دومینو می‌توان اشکال تعادلی بسیاری ساخت.

مدیر خانه بازی درباره اهداف اجرای بازی دومینو گفت: اهداف اصلی و نتایج تربیتی و پرورشی بازی دومینو عبارتند از تقویت توالی دیداری، افزایش توجه و تمرکز، دقت عمل و افزایش هماهنگی چشم و دست.

به گزارش ایمنا، این جشنواره جمعه -29 دی ماه- در خانه بازی برگزار می شود.

کد خبر 334868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.