پیکر حجت الاسلام مظاهری به خاک سپرده شد

مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی مظاهری ساعتی پیش با حضور استاندار اصفهان، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از علما و طلاب حوزه علمیه اصفهان و خیل عظیم جمعیت مردم اصفهان در مسجد سید اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ابتدای این مراسم زیارت پر فیض عاشورا قرائت و پس از مداحی و سینه زنی، نماز میت توسط آیت الله العظمی مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان اقامه شد.

پس از آن بخشی از صوت روضه خوانی مرحوم شیخ مهدی مظاهری در مرثیه حضرت زهرا (س) پخش و پیکر آن مرحوم بر دستان عزادار مردم اصفهان به سمت گلستان شهدا تشییع شد. مسیر این تشییع از خیابان مسجد سید اصفهان آغاز شد و در مسیر خیابان باغ گلدسته ادامه یافت.

جمعیت تشییع کننده پیکر مرحوم مظاهری، در خیابان باغ گلدسته و در مقابل پایگاه مقاومت بسیج امام صادق (ع) توقف کرده و به سوگواری، عزاداری و مداحی پرداختند، در این مراسم لحظه به لحظه بر تعداد جمعیت تشییع کنندگان اضافه می شد.

مردم با شعارهای یا حسین، لا الله‌ الا الله و الله اکبر به بدرقه یکی از علمای ربانی اصفهان رفتند. 

حجت الاسلام مظاهری در خاک آرمید

ظهر امروز گلستان شهدا اصفهان پذیرای خیل عظیم جمعیت تشییع کننده پیکر حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی مظاهری بود و پیکر آن مرحوم در جوار مقبره آیت الله شمس آبادی به خاک سپرده شد.

صوت دعای ابوحمزه ثمالی با صدای مرحوم مظاهری که پیش از این در مسجد جامع اصفهان پخش می شد در فضای گلستان شهدا طنین انداز شد. 

مراسم خاکسپاری این عالم ربانی با قرائت دعا به پایان رسید و پس از آن سخنران از حاضران خواست تا طبق وصیت حجت الاسلام مهدی مظاهری دوستداران او پس از مرگش در شب نخست به ادای نماز وحشت و یک روز نماز و یک روز روزه بپردازند.

همچنین جزء های قرآن کریم جهت ختم به نیت شادی روح این مرحوم در گلستان شهدا و در میان مردم تقسیم شد.
این مراسم با ادای نماز جماعت در خیمه گلستان شهدا به پایان رسید.

گفتنی است مجلس ترحیم این مرحوم فردا یکشنبه ۲۴ دی ماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در مسجد سید اصفهان برگزار می شود.
 

کد خبر 334518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.