قلعه‌نویی: تبریزی می‌تواند لژیونر شود/ حافظه مهدی‌پور قوی نیست!

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: مرتضی تبریزی ظرفیت و توان لژیونر شدن را دارد، به شرطی که اصلاحاتی روی این بازیکن انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر قلعه‌نویی بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در نشست خبری دربی شصت و دوم فوتبال اصفهان، اظهار کرد: در سپاهان کاری نکردم و هر کاری کردم وظیفه‌ام بود و لیاقت مردم اصفهان بیشتر از اینها است. نمی‌دانم در مورد بازی فردا چه بگویم و به خاطر مسئولیت و تعهدی که به ذوب‌آهن دارم باید برای موفقیت این تیم تلاش کنم، اما بازی فردا را عشق‌بازی می‌دانم. درست است که در بازی رفت شکست خوردیم، اما خوشحالم که همه از بازی لذت بردند و فوتبال ایران همین جذابیت را کم دارد.

وجود مربیان بزرگی مانند کرانچار به فوتبال ایران کمک می‌کند

وی افزود: بازی فردا هم برای ذوب‌آهن و هم برای سپاهان سخت است. برخی مسایل که به آنها نمی‌پردازم کمی شرایط را برای ما سخت کرده بود. با یارگیری که انجام دادیم در چهار بازی گذشته ۱۰ امتیاز کسب کرده‌ایم، در حالی که لیاقتمان کسب هر ۱۲ امتیاز بوده است. کرانچار از دوستان خوب من است و دو، سه هفته یک بار با او صحبت می‌کنم. وجود مربیان بزرگی مانند کرانچار به فوتبال ایران کمک می‌کند.

قلعه‌نویی ادامه داد: ذوب‌آهن مظلوم‌ترین تیم ادوار لیگ از نظر داوری است. در هر بازی از داوری ضرر کرده‌ایم، اما امیدوارم فردا مردم از بازی، جو ورزشگاه، رفتار بازیکنان داخل زمین و رفتار کادر فنی لذت ببرند.

وی گفت: جایگاه ذوب‌آهن بالاتر از این است و باید برنده بازی شویم. برای بازی‌های آینده برای سپاهان آرزوی موفقیت می‌کنم. این تیم زیبا بازی می‌کند و معتقدم جایگاهشان اینجا نیست. نقاط قوت سپاهان را بررسی کردیم. این تیم خط هافبک خطرناکی دارد و خط حمله آنها سرعتی است که به هافبک‌های خود گفته‌ایم بازیکنان سپاهان را کنترل کنند.

مشکلات مالی ذوب‌آهن

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در مورد صحبت‌ها و گلایه‌های سعید آذری در برنامه ۹۰ و دل پر او ازمسئولان کارخانه ذوب‌آهن و اینکه آیا اتفاقات روی تیمش از نظر روحی تأثیر گذاشته یا خیر، اضافه کرد: همه، باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن را ساختارمدار می‌دانند که زبانزد همه باشگاه‌ها بوده‌اند. شانس من است که هر جا می‌روم این مشکلات پیش می‌آید. از تیم ملی گرفته تا سیزدهمی و نهمی استقلال و زمانی که این تیم در دسته سه بود و حتی در تراکتورسازی فصل گذشته مشکلاتی داشتیم. هر جایی من را می‌خواستند فکر می‌کردم به دلیل عملکرد فنی‌ام بوده است، ولی بعد فهمیدم به خاطر مشکلاتشان من را می‌خواسته‌اند. ذوب‌آهن مشکلات خاص خودش را دارد. درست است نتایج خوبی نگرفتیم، اما از بازیکنان تشکر می‌کنم. بازیکنان در این فصل تنها ۳۰ درصد دریافتی داشته‌اند و امسال هیچ پاداشی دریافت نکرده‌اند. این موضوع باعث فشار به مدیرعامل، کادرفنی و بازیکنان می‌شود و بازیکنان جدید که در نیم‌فصل جذب شده‌اند یک ریال هم دریافتی نداشتند که در فوتبال ما این موضوع بی‌سابقه بوده است، اما همه بازیکنان با تمام وجود کار می‌کنند.

وی اظهار کرد: مطمئناً آذری تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا دغدغه‌های مالی ما رفع شود. در فصل نقل و انتقالات سه میلیارد کار ۹ میلیارد را انجم می‌دهد و اینکه سر وقت به بازیکنان پرداختی داشته باشیم، راندمان بازیکنان را بالا می‌برد. با توجه به آسیایی بودن ذوب‌آهن باید کمکی به این باشگاه واقعی انجام دهند. اگر آمار ورزشکاران ذوب‌آهن را بگیرید می‌بینید که ۱۲ میلیارد بودجه برای این باشگاه کم است.

تبریزی می‌تواند لژیونر شود

قلعه‌نویی در مورد اینکه مرتضی تبریزی از ذوب‌آهن و جلال علیمحمدی از سپاهان هفت گله هستند و تبریزی چهار گل از این هفت گل را در یک بازی به ثمر سانده است، گفت: فقط در مورد مرتضی صحبت می‌کنم. او می‌تواند در لیگ‌های اروپایی بازی کند و توان و پتانسیل آن را دارد. روزی که توره را به سپاهان آوردیم نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار قرارداد داشت و به او گفتم قرارداد تو می‌تواند بیشتر از سه میلیون دلار باشد که او خندید. به توره گفتم دوست دارم روزی در تلویزیون تو را در اروپا ببینم و دیدید که هم گل صعود موناکو را زد و هم کاپیتان این تیم شد. در استقلال هم به حسینی گفتم تو عابدزاده بعدی هستی، هرچند عابدزاده تکرار نمی‌شود، اما این دروازه‌بان می‌تواند بهترین جایگزین او باشد. اگر چند سال پیش برخی اصلاحات در تبریزی به وجود می‌آمد بهتر می‌شد، مثل کاری که با هادی عقیلی کردیم و دیدید که با وجود سخت بودن کاندیدا شدن مدافعان، این بازیکن کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا شد و بعد هم لژیونر شد. اگر مشکلات درون خانوادگی نیم‌فصل نخست نبود، تبریزی جایگاه بالاتری در جدول گلزنان داشت.

حافظه مهدی‌پور قوی نیست!

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد مصاحبه مهدی مهدی‌پور و اینکه گفته بود در ذوب‌آهن کم‌کاری نکرده و با درد و مصدومیت بازی کرده است، افزود: در این جایگاه نباید جواب بازیکنان را بدهم، اما به جز کادر پزشکی از خود بازیکن هم شرایطش را می‌پرسم. در جلسات فنی، ابتدا پزشک تیم صحبت می‌کند و بعد سرمربی. قبول ندارم مهدی‌پور با درد بازی می‌کرده و اگر بوده به من چیزی نگفته و شاید به پزشک تیم گفته باشد. بعد از بازی با فولاد فهمیدیم او و اسماعیلی‌فر سرباز هستند. این دو بازیکن کیفیت داشتند، اما تمرکز نداشتند.

وی ادامه داد: حافظه مهدی‌پور قوی نیست. وقتی در اردوی پیش‌فصل ترکیه مصدوم شد او را با پرواز به تهران فرستادیم و زیر نظر دکتر نوروزی درمان شد و پس از آن به تمرینات ذوب‌آهن بازگشت. در آلمان یاد گرفتم بازیکن مصدوم باید زمانی دوباره به تیم اضافه شود که کادر پزشکی اجازه دهد. مهدی‌پور ۱۰ روز قبل از از آغاز لیگ به تهران آمد و تمام هزینه‌های او را از جیب خودم پرداخت کردم.

کد خبر 334375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.