بیش از ۳۴۰ طرح نیمه تمام آبرسانی در کشور وجود دارد

برخوار- معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت:‌ بیش از ۳۴۰ طرح بزرگ آبرسانی و اجرای شبکه فاضلاب در کشور آغاز شده که برای تکمیل آن افزون بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

علی اصغر قانع در حاشیه بازدید از شبکه فاضلاب در شهرهای شهرستان برخوار در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های نیمه تمام کشور نیاز است، اظهار کرد:‌ در بودجه سال ۹۷ فقط ۲۵ هزار میلیارد ریال برای توسعه طرح‌های آب و فاضلاب در کشور تصویب شده است.

وی گفت:‌ با تامین اعتبار ۳۰۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه، تا پایان سال ۹۶ به بیش از ۱۲۰۰ روستا در کشور آبرسانی انجام می شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: برای احداث و تکمیل بیش از ۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرها و روستاهای شهرستان برخوار بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و هیچ ردیف اعتبار مصوبی نیز وجود ندارد.

وی تصریح کرد: احداث کلکتور اصلی فاضلاب شهرهای حبیب آباد، ‌ کمشچه، شاپور آباد و روستای علی آباد به طول ۹ کیلومتر آغاز شده و بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، بخش خصوص و مشارکت‌های مردمی تامین و تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد.

قانع برای سرعت بخشی احداث شبکه داخلی فاضلاب در شهرها گفت: شرکت آب و فاضلاب آمادگی قراداد با بخش خصوصی و حضور سرمایه گذاران برای احداث شبکه داخلی فاضلاب و واگذاری پساب فاضلاب برای استفاده در صنعت و توسعه فضای سبز را دارد.

وی با اشاره به افت فشار آب در شهرستان برخوار افزود:‌ با تکمیل خط انتقال آب اصفهان به برخوار افت فشار آب در شهرستان برخوار برطرف می شود.

به گزارش ایمنا، شبکه فاضلاب در شهرهای حبیب آباد، کمشچه، شاپور آباد، سین و روستاهای محسن آباد و علی آباد برخوار اجرا نشده است.

کد خبر 334215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.