کانون عکس اصفهان به "خودبیانگری در تصویر" می‌پردازد

نشست هفتگی کانون عکس اصفهان، با موضوع "سلف پرتره؛ خودبیانگری در تصویر" ۲۰ دی ماه در سالن سینما تک مجموعۀ فرهنگی هنری فرشچیان برگزار می‌شود.

نایب رییس هیئت مدیرۀ کانون عکس اصفهان پیرامون موضوع نشست این هفتۀ کانون عکس به خبرنگار ایمنا گفت: در این نشست قصد داریم با مروری بر تاریخچۀ شکل‌گیری خودبیانگری، به سلف پرتره‌هایی که اولین هنرمندان نقاش از خود کشیده و ثبت کرده‌اند بپردازیم و سپس سیر تحول این موضوع را با ورود دوربین عکاسی که موجب سهولت در ثبت "خود" شد بررسی کنیم.

شهرام احمدزاده ضمن معرفی سلف پرتره به عنوان یک ژانر هنری اظهار کرد: در نشست این هفته، نگاهی نیز به فیلم‌های مستند خودبیانگر خواهیم داشت و فیلم هنری "آینه" ساختۀ آندری تارکوفسکی را که بیانی از زندگی این کارگردان در کودکی و نوجوانی است در کنار آثار هنرمندان بزرگ عکاسی دوران معاصر که حول محور این موضوع ثبت و ضبط شده اند بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: شاید مهمترین تحول در زمینۀ سلف پرتره را بتوان به تلفن‌های همراه دوربین‌دار نسبت داد که موجب شد در سال ۲۰۱۳ واژۀ "سلفی" به فرهنگ لغت آکسفورد اضافه شود و خودبیانگری عمومیت بیشتری پیدا کند. در این نشست می‌کوشیم تا نگاهی روانکاوانه به موضوع "سلفی گرفتن" داشته باشیم و آثاری که طبق درخواست کانون عکس به دبیرخانۀ این کانون فرستاده شده را نیز در حضور تماشاگران نمایش خواهیم داد.

احمدزاده با اشاره به تغییر مکان برگزاری نشست این هفتۀ کانون عکس گفت: سالن نگارستان امام خمینی(ره) که هر هفته میزبان نشست کانون عکس بود این هفته به بازبینی نمایش‌های جشنوارۀ تئاتر روح الله اختصاص دارد و به همین دلیل نشست این هفتۀ کانون عکس _چهارشنبه_ ۲۰ دی ماه رأس ساعت ۱۵ در سالن سینما تک مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان برگزار می‌شود.

کد خبر 334210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.