ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم عوض شد/ امیدواری اصفهانی‌ها به سهمیه

تیم فوتبال ذوب‌آهن با روندی که در بحث امتیازگیری در پیش گرفته شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای سال آینده را هم برای خودش حفظ کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمتر هوادار ذوب‌آهن تصور می‌کرد که این تیم بعد از شکست تحقیرآمیز چهار بر صفر در هفته سیزدهم لیگ برتر که در مقابل پرسپولیس به دست آمد بتواند به شرایط طبیعی خودش بازگردد، اما نتایجی که ذوب‌آهن در این چند هفته به دست آورده حتی از معدل امتیازی قهرمان لیگ هم بهتر است. چهار مسابقه در برابر نفت تهران، سیاه‌جامگان، گسترش فولاد و پیکان که ۱۲ امتیاز به دنبال داشته در حالی برای ذوب‌آهن به پایان رسیده که شاگردان امیر قلعه‌نویی ۱۰ امتیاز به حساب خودشان واریز کرده‌اند و این عملکردی فوق‌العاده در نیم‌فصل دوم لیگ به حساب می‌آید. بردن پیکان تیم خطرناک نیم‌فصل نخست لیگ که در دور رفت با گرفتن سه امتیاز از سپاهان به نوعی کام هواداران اصفهانی را تلخ کرده بود، نشان داد که ذوب‌آهن طبق روال دوران مربیگری امیر قلعه‌نویی در نیم‌فصل دوم تیم متفاوت‌تری نسبت به دور رفت است. بردن پیکان در ورزشگاه نقش‌جهان در شرایطی برای ذوب‌آهن به دست آمد که این تیم در حدود پنج موقعیت مسلم گلزنی در مقابل حریف خودش ایجاد کرد و حتی یک بار هم به خودروسازان موقعیت گل نداد تا تک گل تیم حریف بر روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر برسد. با این وجود در نهایت سه امتیاز حساس به حساب نماینده فوتبال اصفهان واریز شد تا همه علاقمندان به فوتبال در اصفهان در انتظار دیدن یک شهرآورد مهیج و حساس در هفته نوزدهم لیگ باشند. ذوب‌آهن به قول امیر قلعه‌نویی خوش شانس هم بود که بیشتر مدعیان بالاسری ذوب‌آهن در این هفته بازی‌هایشان با تساوی به پایان رسید تا ذوب‌آهن بتواند حداقل برای دو امتیاز فاصله خودش را با دیگر رقبا کمتر کند.

ترکیب خط دفاعی ذوب‌آهن با حضور بوحمدان و فخرالدینی در سمت چپ و راست که هر دو نفر مدافعانی جنگنده هستند باعث شده تا نقطه ضعف ذوب‌آهن در این ناحیه پوشش داده شود و از طرف دیگر اضافه شدن اکبر ایمانی به خط هافبک و وظایفی که او بر عهده می گیرد شاید کار را برای افزایش شعاع حرکتی بازیکنان خلاقی مثل بختیار رحمانی و قاسم حدادی‌فر راحت‌تر هم بکند. به هر حال در این چهار هفته ذوب‌آهن را باید موفق‌ترین تیم لیگ برتر دانست که فقط یک بار در مقابل سیاه‌جامگان دچار غفلت شد و در بقیه بازی‌ها درست به سبک امیر قلعه‌نویی خیلی اقتصادی و مطمئن نتیجه گرفته است. البته هنوز بازی‌های سخت‌تر در پیش‌روی ذوب‌آهن قرار دارد و از حالا نمی‌توان نسبت به آینده این تیم نتیجه‌گیری کرد، اما با روندی که ذوب‌آهن در پیش گرفته شانس رسیدن به جمع تیم‌های مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای سال ۲۰۱۹ میلادی را هم دارد.

کد خبر 333926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.