پلمب واحد متخلف عرضه گوشت در چمگردان

لنجان- رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان گفت: یک واحد فروشگاه عرضه گوشت قرمز در شهر چمگردان که اقدام به کشتار غیرمجاز دام و عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در چمگردان کرده بود با دستور مقام قضایی پلمب شد.

حمید طاهری در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اظهار کرد: کشتار اصولی دام در کشتارگاه، نقش مهمی را در پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد، چراکه کشتار دام در کشتارگاه‌ها با نظارت کارشناسان دامپزشکی انجام می شود.

وی افزود: نباید فراموش کرد کشتار دام در خارج از این محیط یکی از عوامل مهم در شیوع و بروز بیماری‌های مشترک بین دام و انسان است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع بازرسان شبکه دامپزشکی، همواره بازرسی بهداشتی لاشه‌ها پس از کشتار، گزارش دهی موارد مظنون به بیماری و اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا بروز بیماری‌های مشترک بین دام و انسان به حداقل برسد.

وی ادامه داد: در پی بازدیدهای مستمر کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، یک واحد فروشگاه عرضه گوشت قرمز در شهر چمگردان که اقدام به کشتار غیرمجاز دام و عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در چمگردان کرده بود با دستور مقام قضایی پلمب شد.

کد خبر 333497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.