پرسپولیس، هر روز دور از دسترس‌تر از دیروز + جدول

اشغال جایگاه دومی پارس جنوبی توسط فولاد منجر به آن شد تا فاصله امتیازی تیم صدرنشین پرسپولیس با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش، از هشت به ۹ امتیاز افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزی که پرسپولیس با گذشتن از سد تراکتورسازی جدی‌ترین رقیب فصل گذشته‌اش را از پیش روی برداشت، پارس جنوبی به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده فصل جاری این تیم با تساوی برابر پیکان به سیر نزولی خود در هفته‌های اخیر ادامه داد. جا گذاشتن امتیازات در تهران برای صدرنشین سابق لیگ این بار تنها به قیمت بیشتر شدن عقب‌ماندگی نسبت به صدرنشین فعلی تمام نشد بلکه علاوه بر آن تقدیم جایگاه دوم جدول به فولاد را هم در پی داشت. مجموعه این فعل و انفعالات در نهایت به سود پرسپولیس تمام شد که در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی‌اش، به فاصله امتیازی خود با تیم دوم جدول یک امتیاز دیگر هم افزود.

روند درخشان هفته‌های اخیر استقلال باعث شد تا آبی‌های پایتخت بالاخره در جمع پنج تیم بالای جدول قرار بگیرند و از این پس مدعی کسب سهمیه آسیایی باشند. شاگردان وینفرید شفر صعود خود را مرهون زردپوشان آبادانی هستند که پس از باخت سنگین هفته پیش به آنها، این هفته سایپا را بردند و زمینه را برای اشغال رتبه سابق نارنجی‌پوشان پایتخت توسط دیگر تیم تهرانی فراهم کردند.

ذوب‌آهن با پیروزی برابر گسترش فولاد پس از سه هفته به نیمه بالایی جدول بازگشت.

برد قاطع و پُرگل سپاهان در ورزشگاه نقش جهان هرچند صعود این تیم از رده دوازدهم را در پی نداشت، اما باعث شد تا شکاف تیم اصفهانی با هر سه تیم بالای سرش کوچکتر شود.

سه تیم از چهار تیم پایین‌نشین لیگ این هفته دیدارهای خود را با باخت پشت سر گذاشتند. تیم قعرنشین سیاه‌جامگان هم با وجود برد از ته جدول تکان نخورد تا یک‌چهارم پایینی جدول در پایان رقابت‌های هفته هفدهم لیگ برتر بدون تغییر مانده باشد.

کد خبر 333369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.