صعود با امکان بالقوه سقوط

ذوب‌آهن با تساوی برابر سیاه‌جامگان، دومین بار در دیدارهای خانگی و اولین دفعه در ورزشگاه نقش‌جهان تن به تساوی داد تا با تک‌امتیاز این بازی موقتاً به نیمه بالایی جدول بازگردد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و سیاه‌جامگان (مشکی‌پوشان) مشهد در هفته شانزدهم لیگ برتر به تساوی بدون گل برابر یکدیگر در ورزشگاه نقش‌جهان رضایت دادند. درباره این مسابقه نکات آماری زیر قابل‌ذکر است:

هشتمین تساوی رکورددار تقسیم امتیاز

ذوب‌آهن در اولین مسابقه از دور برگشت لیگ هفدهم تن به تساوی داد تا در اولین بازی نیم‌فصل دوم همان رویه‌ای را در پیش گرفته باشد که در حدود نیمی از دیدارهای نیم‌فصل نخست و از جمله بازی رفت برابر همین حریف داشت. با این نتیجه، جمع تساوی‌های سبزپوشان اصفهانی در لیگ هفدهم به عدد هشت رسید تا نه تنها ذوب‌آهن همچنان از این نظر رکورددار لیگ برتر باشد، بلکه در این مقطع دیگر نه حدوداً که دقیقاً نیمی از دیدارهای خود را با نتیجه تساوی پشت سر گذاشته باشد.

دومین تساوی خانگی فصل

با اینکه ذوب‌آهن رکورددار تساوی در لیگ هفدهم است، اما این تیم تا پیش از این تنها در دیدار با سایپا از هفته هشتم لیگ برتر تن به تقسیم امتیازات دیدار خانگی داده بود. به عبارت دیگر، توقف برابر سیاه‌جامگان، دومین تساوی خانگی فصل ذوب‌آهن محسوب می‌شد.

اولین تساوی در نقش جهان

ذوب‌آهن میزبانی در ورزشگاه نقش‌جهان را با دو باخت عجیب برابر تیم‌های پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان شروع کرد تا اینکه طلسم امتیاز نگرفتن سبزپوشان اصفهانی در این ورزشگاه سرانجام در آخرین مسابقه از دور رفت با پیروزی برابر نفت تهران شکسته شد. پس از دو باخت و یک برد، ذوب‌آهن در چهارمین میزبانی خود در ورزشگاه نقش‌جهان برای اولین بار تن به تقسیم امتیاز با میهمانش داد.

دومین کلین‌شیت متوالی

تردیدی نیست که تقسیم امتیازات دیدار خانگی برابر قعرنشین لیگ نتیجه‌ای بد برای ذوب‌آهن محسوب می‌شود. با این وجود، تساوی بدون‌ گل برابر میهمان مشهدی یک جنبه مثبت آماری هم برای میزبان اصفهانی داشت و آن اینکه دروازه ذوب‌آهن برای دومین مسابقه متوالی در لیگ برتر بسته ماند. البته در روزی که دو امتیاز مهم خانگی از دست تیم اصفهانی رفت گل نخوردن ذوب‌آهن نمی‌تواند اتفاق خیلی مهمی محسوب شود، اما دست‌کم برای سنگربان ملی‌پوش این تیم که امیدوار است با آماری آبرومندانه به جام جهانی برسد خبر خوبی است، به خصوص که تعداد گل‌های دریافتی سبزپوشان در مقطع پایانی دور رفت به شکل ناامیدکننده‌ای افزایش یافته بود.

صعود موقت و پتانسیل سقوط

سیاه‌جامگان با متوقف کردن ذوب‌آهن در خانه تیم اصفهانی، شروع نویدبخشی در آغاز نیم‌فصل دوم داشت، اما این سوغات تک‌امتیازی کمکی به تیم مشهدی برای جدایی از قعر جدول نکرد. در مقابل، تک‌امتیاز این دیدار خانگی باعث شد تا ذوب‌آهن با یک بازی بیشتر با استقلال تهران و گسترش فولاد هم‌امتیاز شود و ضمن صعود دو پله‌ای موقتاً به نیمه بالایی جدول بازگردد. با این وجود، از آنجا که رقبای تهرانی و تبریزی ذوب‌آهن هنوز دیدارهای خود در هفته شانزدهم را پشت سر نگذاشته‌اند این احتمال وجود دارد که تیم اصفهانی در پایان رقابت‌های این هفته به جایگاه قبلی خود در رده نهم بازگردد. در حالت بدبینانه، به غیر از این دو تیم حتی تراکتورسازی هم اکنون شانس عبور از ذوب‌آهن را دارد. قرمزهای تبریزی در صورت برتری برابر استقلال خوزستان با ذوب‌آهن هم‌امتیاز خواهند شد و این یعنی که روی کاغذ امکان دورقمی شدن رتبه تیم اصفهانی در پایان مسابقات هفته شانزدهم وجود دارد، هرچند که این احتمال با توجه به تفاضل گل نامناسب تراکتورسازی کمی دور از ذهن است.

کد خبر 332886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.