زمستان ذوب‌آهن گرم نشد/ سبزپوشان، رکورددار تساوی!

تیم فوتبال ذوب‌آهن در آغاز دور برگشت لیگ برتر در خانه متوقف شد.

خبرگزاری ایمنا-

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و مشکی‌پوشان خراسان

ورزشگاه: نقش‌جهان

تماشاگر: ۱۰۰ نفر

اخطار: روح‌الله سیف‌اللهی (دقیقه ۳۱)، حسین بادامکی (دقیقه ۵۴) و میرهانی هاشمی (دقیقه ۶۵) از مشکی‌پوشان

ترکیب اولیه ذوب‌آهن: محمدرشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، جورجی ولسیانی، سیدمحمدرضا حسینی، ربیع عطایا (۵۵- قاسم حدادی‌فر)، مرتضی تبریزی (۶۲- اسماعیل شریفات)، بختیار رحمانی (۸۱- مهدی رجب‌زاده)، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان و کی‌روش استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب اولیه مشکی‌پوشان: محمدحسن عین افشار، مهدی عسکری، محسن آقایی، مصطفی احمدی، پیام ملکیان، میرهانی هاشمی، کریم احمدی، کیوان امرایی، حسین بادامکی (۶۳- امیرمحمد پناهی)، یونس شاکری و روح‌الله سیف‌اللهی

سرمربی: رضا عنایتی

کادر داوری: جواد رحیم‌زاده، سجاد طوری، براتعلی مولوی و روح‌الله شریفی

شرح بازی:

ذوب‌آهن در حالی امروز و در آغاز دور برگشت لیگ برتر فوتبال میزبان مشکی‌پوشان خراسان بود، که موقعیت حریف در جدول رده‌بندی این امید را به هواداران ذوب‌آهن داده بود که تیمشان از قعرنشین لیگ برتر امتیاز بگیرد. نیمه نخست با نمایش نزدیک دو تیم آغاز شد و این ذوب‌آهن بود که کم کم توپ و میدان را در اختیار گرفت و چند موقعیت خوب هم روی دروازه مشکی‌پوشان ایجاد کرد که البته راه به جایی نبرد. بهترین موقعیت نیمه نخست در دقیقه ۳۳ نصیب ذوب‌آهن شد، اما شوت مرتضی تبریزی که با دروازه‌بان مشکی‌پوشان تک به تک شده بود، با فاصله بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت و نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم، ذوب‌آهن حملات بیشتر و خطرناک‌تری روی دروازه مشکی‌پوشان ایجاد کرد اما درخشش محمدحسن عین افشار و بی‌دقتی بازیکنان ذوب‌آهن باعث شد سبزپوشان در باز کردن دروازه حریف ناکام بمانند. سه تعویض قلعه‌نویی در این نیمه هم جواب نداد تا ذوب‌آهن، نیم‌فصل دوم لیگ برتر را با تساوی بدون گل خانگی آغاز کند و با هشت تساوی، رکوردار تساوی‌ها تا به اینجای فصل لقب بگیرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- ضربه مستقیم کی‌روش استنلی از کنار دروازه مشکی‌پوشان به بیرون رفت.

دقیقه ۱۴- نخستین موقعیت مشکی‌پوشان در این دیدار راه به جایی نبرد.

دقیقه ۱۸- ارسال محمدرضا حسینی، در مقابل دروازه به بختیار رحمانی رسید اما ضربه سر رحمانی در دستان دروازه مشکی‌پوشان قرار گرفت.

دقیقه ۳۰- ضربه محکم و روی پای روح الله سیف‌اللهی، در دستان رشید مظاهری قرار گرفت تا این موقعیت مشکی‌پوشان هم از دست برود.

دقیقه ۳۲- مرتضی تبریزی در جدال با مدافع ملی‌پوشان، صاحب موقعیت مناسبی شد اما داور بازی را متوقف کرد و اعتقاد داشت توپ به دست تبریزی برخورد کرده است.

دقیقه ۳۳- با اشتباه مدافع مشکی‌پوشان، توپ به مرتضی تبریزی رسید و مهاجم ذوب‌آهن با محمدحسن عین افشار، دروازه‌بان مشکی‌پوشان تک به تک شد اما ضربه او با فاصله بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱- ذوب‌آهن با خطا روی ربیع عطایا صاحب یک ضربه آزاد شد، اما ارسال بختیار رحمانی که با ضربه سر کی‌روش استنلی در حالت نامتعادل همراه شد، راه به جایی نبرد.

دقیقه ۵۴- در یک ضدحمله سریع، پاس سیدمحمدرضا حسینی در محوطه جریمه مشکی‌پوشان به بختیار رحمانی رسید اما داور اعلام آفساید کرد.

دقیقه ۵۶- توپ در مقابل دروازه ذوب‌آهن به یونس شاکری رسید اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰- ضربه سر آهسته مرتضی تبریزی در دستان دروازه‌بان مشکی‌پوشان قرار گرفت.

دقیقه ۶۱- سیدمحمدرضا حسینی با محمدحسن عین افشار، دروازه‌بان مشکی‌پوشان تک به تک شد و در حالت نامتعادل به توپ ضربه زد اما مدافع مشکی‌پوشان راه توپ را بست و مانع باز شدن دروازه تیمش شد.

دقیقه ۶۷- با اشتباه مدافع مشکی‌پوشان، توپ مقابل کی‌روش استنلی افتاد اما این بازیکن تعادل خود را از دست رفت تا این موقعیت ذوب‌آهن نیز از دست برود.

دقیقه ۷۷- کرنر ارسالی قاسم حدادی‌فر با ضربه سر زاویه‌دار محمدرضا حسینی همراه شد، اما محمدحسن عین افشار این توپ را مهار کرد و مانع باز شدن دروازه مشکی‌پوشان شد.

دقیقه ۸۰- شوت پای چپ بختیار رحمانی به دستان دروازه‌بان مشکی‌پوشان ساییده شد و از بالای دروازه مشکی‌پوشان به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

ذوب‌آهن در آغاز نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم، در زمین خود برابر تیم قعرنشین جدول رده‌بندی متوقف شد، تا رکورددار تعداد تساوی‌ تا به اینجای لیگ برتر باشد.

بهترین بازیکن:

محمدحسن عین افشار، دروازه‌بان مشکی‌پوشان با عملکرد خوب خود، شایسته عنوان بهترین بازیکن این دیدار است. سیدمحمدرضا حسینی هم عملکرد خوبی در ترکیب ذوب‌آهن داشت.

کد خبر 332822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.