اصفهان می تواند به  کانون گردشگری جهان تبدیل شود

شهردار اصفهان گفت: اصفهان به عنوان شهری که آثار متعدد باستانی و تاریخی را در خود جای داده است، می تواند به مرکز جهانگردی ایران و جهان تبدیل شود.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در برنامه تلویزیونی« اینجا اصفهان »ضمن تبریک فرارسیدن شب یلدا اظهارامیدواری کرد: در طولانی ترین شب سال همه مردم در کنار یکدیگر لحظات خوشی را سپری کنند.

وی افزود: طی چند روز آینده سال نو میلادی هم از راه می رسد، بنابراین در این فرصت میلاد حضرت مسیح را به همه مسیحیان تبریک می گویم و امیدوارم سال خوبی را آغاز کنند.

وی به برگزاری نشست های اصفهان فردا اشاره و تصریح کرد: از ابتدای فعالیت در شهرداری شعار توسعه مشارکت اجتماعی را اعلام کردیم، بر همین اساس برای هم اندیشی با اقشار مختلف جامعه برنامه ای با عنوان «اصفهان فردا» تعریف شد که در این راستا هر هفته روزهای چهارشنبه به مدت سه ساعت با گروه های مختلف اجتماعی گفت وگو می کنیم و صحبت های مردم و اقشار  مختلف را می شنویم.

شهردار اصفهان ادامه داد: تاکنون جلساتی با مهندسان و هنرمندان در رشته های مختلفی از جمله ایثارگران و سرداران جبهه های حق علیه باطل، خانواده شهدا، فرهنگیان، بانوان و سایر اقشاری که می توانند در حل مسایل و ارایه راهکار به خوبی شهرداری را کمک  و همراهی کنند، برگزار شده است.

نوروزی با اشاره به برگزاری ۱۵ جلسه هم اندیشی، اظهارکرد: در این جلسات گفت وگو و طرح موضوع می کنیم و راهکارها را از زبان مردم می شنویم.

شهردار اصفهان بهترین راهکارها برای توسعه مشارکت مردم در حل مسایل جامعه را برگزاری جلسات هم اندیشی دانست و تصریح کرد: مردم از برگزاری این جلسات استقبال خوبی داشته اند، به طوری که بنابر اعلام نظر مردم، این اولین بار است که در اصفهان به نظرات آنها توجه می شود، زیرا در این جلسات مردم در سرنوشت اجتماعی خود و در شهرسازی مداخله و ایده هایی نو مطرح میکنند.

وی تاکیدکرد: طبیعی است وقتی فرصتی ایجاد شود تا گروه ها، اقشار و متخصصان اظهار نظر کنند و نظرات آنها نیز مورد توجه قرار گیرد، استقبال از این جلسات قابل توجه خواهد بود، وجود این جلسات در هر رشته ای برای شهرداری بسیار مثمر ثمر بوده است، در تداوم این جلسات کلید بسیاری از مشکلات در بین افکار عمومی و نظرات مردم پیدا می شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه توسعه گردشگری از. دیگر شعارهایی است که از ابتدای فعالیت در شهرداری بر آن تاکید دارم، گفت: در ابتدای فعالیت در شهرداری برنامه ای در هشت محور به شورای شهر ارایه کردم که اولین محور آن گردشگری بود.

وی اصفهان را مرکز میراث تاریخی کشور خواند و تاکید کرد: به عنوان میراث داران آثار متعدد باستانی و تاریخی، می توانیم اصفهان را به مرکز جهانگردی ایران و جهان تبدیل کنیم، البته زیرساخت های لازم برای تحقق این مهم باید مهیا شود، در این راستا با سرمایه گذاران مذاکراتی برای ساخت هتل انجام داده ایم، حتی با وزیر امور خارجه جلساتی را درباره نحوه تعامل با وزارت خارجه، سفارتخانه های ایران در خارج از کشور و با سفرای خارجی در ایران گفتگوهایی انجام داده ایم.  

وی ابراز امیدواری کرد: از ظرفیت اصفهانی های مقیم سایرکشورها و افرادی که به اصفهان و آبادانی هر چه بیشتر آن علاقه دارند، استفاده شود تا گردشگری این شهر تاریخی رونق یابد.

شهردار اصفهان تاکیدکرد: پل خواجو، میدان امام خمینی(ره) و سی و سه پل اصفهان باید مرکزی برای آمد و شد میهمانان خارجی شود.

نوروزی از همه افراد متخصصی که به اصفهان و رونق آن علاقه دارند، درخواست کرد: برای رونق گردشگری شهر اصفهان تلاش کنند به طور مثال سرمایه گذاران علاقمند به هتل سازی می توانند در زمینه ساخت هتل فعال شوند، زیرا در اصفهان بدون دریافت هیچ هزینه یا عوارضی مجوز ساخت هتل به سرمایه گذاران ارایه می شود.

وی تصریح کرد: حیف است که اصفهان با ظرفیت های بالا، سابقه تاریخی و میراثی عظیم در کشور نتواند به کانون گردشگری جهان تبدیل شود و زمینه ای در آن فراهم نباشد تا هر روز شاهد حضور چشمگیر گردشگران و رونق کسب و کار باشیم و شهر را پویا و سرزنده تر کنیم.

شهردار اصفهان افزود: امیدواریم در این زمینه توفیقاتی حاصل شود، البته با بررسی های میدانی که انجام شده شرایط مساعدی به نفع شهر و شهروندان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اهمیت ویژه ای برای سرمایه گذاری در شهر قائل هستم، اظهارکرد: در گذشته در شهرداری واحد سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی داشتیم که بر اساس چارت سازمانی جدید باید به سازمان تبدیل می شد، خوشبختانه این سازمان تشکیل شد و رییس آن سازمان را از افراد آشنا به مسایل بانکی، اقتصادی و مسایل مربوط به سرمایه گذاری انتخاب کردیم و شورای عالی سرمایه گذاری را تشکیل دادیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: جذب سرمایه گذاران باید به صورت جدی پیگیری شود، زیرا با بهره مندی از امکانات سرمایه گذاران می توانیم وضعیت اصفهان را بهبود بخشیم.

به دنبال رفع دغدغه های سرمایه گذاران هستیم

وی با اشاره به آغاز فعالیت سازمان سرمایه گذاری شهرداری، گفت: این سازمان اولین جلسه خود را به دنبال سلسله جلسات اصفهان فردا با انبوه سازان برگزار کرد، البته در این جلسات تنها به دنبال مشارکت با سرمایه مادی انبوه سازان نیستیم بلکه قصد داریم از تجربه و دانش آنها  استفاده کنیم.

شهردار اصفهان گفت: سرمایه گذاران اصفهانی سراغ داریم که بنا به دلایلی در اصفهان سرمایه گذاری نکرده اند، از این رو باید آسیب شناسی انجام شود، شهرداری به دنبال رفع دغدغه های سرمایه گذاران است تا اصفهانی های علاقه مند به اصفهان ترغیب به سرمایه گذاری در این شهر شوند.

 نوروزی به سرمایه گذاران قول داد زمینه های مساعد را برای سرمایه گذاری آنها فراهم و مشکلات را رفع کند و امور مربوط به سرمایه گذاران را تسهیل کند تا شهر را بسازند و مردم از امکانات بیشتری بهره مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های عمرانی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: برخی از پروژه ها عمری طولانی و نیمه تمام هستند که تمام تلاش شهرداری تکمیل این طرحهاست.

شهردار اصفهان مترو را یکی از پروژه های ۱۷ ساله شهر خواند و افزود: سه خط مترو برای اصفهان طراحی شده که خط اول آن از کاوه شروع و به صفه ختم می شود و ادامه آن به بهارستان می رود، در حال حاضر مراحل نهایی خط یک طی شده و طبق قولی که دادیم این خط را تا عید نوروز امسال به صفه خواهیم رساند، البته امیدوارم مانعی خارج از اراده ما پیش نیاید.

نوروزی با بیان اینکه عملیات اجرای خط دو مترو نیز آغاز شده است، اظهارکرد: در این راستا جلسه ای در تهران با معاون وزیر اقتصاد برای فاینانس و استفاده از امکانات خارجی داشتیم و برای احداث خط سه نیز با همکاری بنیاد مستضعفان مقدمات فراهم شده است.

وی با اشاره به کاهش سرفاصله مترو  از۳۰ دقیقه به ۱۵ دقیقه گفت: هنگام آغاز فعالیت مدیریت جدید شهری تعداد ۱۵ هزار نفر از مترو استفاده میکردند که این امار خوشبختانه به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است، البته متروی اصفهان تا ۲۰۰ هزار نفر ظرفیت دارد.

شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال شاهد استفاده هر چه بیشتر مردم از مترو باشیم.

وی به احداث مرکز همایش های ببن المللی اشاره و تصریح کرد: تکمیل این مرکز می تواند تاثیر بسیار مهمی در گردشگری بگذارد، زیرا اصفهان با این ظرفیت می تواند به کانون برگزاری همایش های ملی و جهانی تبدیل شود.

نوروزی افزود: میدان امام علی(ع) دیگر پروژه شهر اصفهان است، از مردمی که به واسطه اجرای این پروژه آسیب دیدند و ناراضی هستند، می خواهم با شهرداری همکاری کنند.

وی با اشاره به ضرورت احداث رینگ چهارم شهر خاطرنشان کرد: درصدد آغاز عملیات احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان هستیم.

شهردار اصفهان به شهروندان قول داد بعد از ۱۰۰ روز از فعالیت کاری خود، گزارشی از اقدامات انجام شده ارایه کند.

کد خبر 332796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.