از سربازهایی که رفتند تا گلزنی که نیست

دیدار ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان تقابل رکوردداران تساوی و باخت در لیگ هفدهم به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و سیاه‌جامگان مشهد در حالی بعدازظهر امروز جمعه از هفته شانزدهم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند که چند نکته درباره رویارویی آنها با یکدیگر قابل ذکر است:

برخورد رکوردار تساوی با تیم همیشه بازنده

بازی ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان مصاف دو حریفی است که یکی در دور رفت در حدود نیمی از دیدارهای خود مساوی کرده و دیگری در بیش از نیمی از بازی‌هایش در نیم‌فصل اول بازنده از زمین خارج شده است. هفت دیدار ذوب‌آهن در دور رفت با تساوی به پایان رسید تا نه تنها تیم اصفهانی از این نظر در لیگ هفدهم رکورددار شود، که در نزدیک به نصف دیدارهایش تن به تقسیم امتیاز داده باشد. در مقابل، سیاه‌جامگان از ۱۵ مسابقه نیم‌فصل اول ۹ مرتبه قافیه را به حریفان واگذار کرد. تیم مشهدی برابر تیم‌های فولاد خوزستان، گسترش فولاد تبریز، پیکان تهران، سپاهان اصفهان، صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان، سایپا تهران، پدیده مشهد و پارس جنوبی جم بازنده شد تا دقیقاً در ۶۰ درصد از دیدارهای خود در دور رفت شکست خورده باشد.

شروع تکراری

ذوب‌آهن برای دومین فصل متوالی مسابقات لیگ برتر و به تبع آن نیم‌فصل دوم را با رویارویی با سیاه‌جامگان آغاز می‌کند. مثل لیگ شانزدهم دیدار رفت لیگ هفدهم هم در مشهد برگزار شد و بازی برگشت به میزبانی اصفهان خواهد بود با این تفاوت که به دلیل در جریان بودن عملیات تعویض چمن ورزشگاه فولادشهر ذوب‌آهن به جای ورزشگاه اختصاصی خود، روز جمعه در ورزشگاه نقش‌جهان از میهمان مشهدی پذیرایی خواهد کرد. البته یک تفاوت دیگر هم نسبت به سال گذشته درباره تکرار رویارویی ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان در اولین گام از نیم‌فصل دوم وجود دارد و آن اینکه امسال دو تیم در اولین روز از زمستان به مصاف هم می‌روند، اما پارسال اواخر دی‌ ماه رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. این تفاوت ۲۴ روزه بیش از هر چیز ناشی از برگزاری لیگ هفدهم در فصل منتهی به جام جهانی است. به عبارت دیگر، سازمان لیگ به خاطر در پیش بودن رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پرونده مسابقات لیگ برتر را در فصل ۹۷-۹۶ کمی زودتر از سال‌های دیگر می‌بندد.

قربانیان سربازی

ذوب‌آهن در دیدار رفت با ترکیب اولیه رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، محمد امینی، دانیال اسماعیلی‌فر، قاسم حدادی‌فر، حمید بوحمدان، ربیع عطایا، احسان پهلوان، سیدمحمدرضا حسینی و مرتضی تبریزی به مصاف حریف مشهدی رفت. از این جمع، اسماعیلی‌فر و پهلوان دیگر در جمع سبزپوشان حضور ندارند. حدادی‌فر که در همین مسابقه در برخورد با حسین بادامکی رباط صلیبی پاره کرد، این روزها کم‌کم آماده بازگشت به میادین می‌شود.

محمد ناصری، محسن آقایی، وحید عسگری، علیرضا جلیلی، رضا شربتی، کریم احمدی، حسین بادامکی، مصطفی احمدی، روح‌الله سیف‌اللهی، پیام ملکیان و یونس شاکری هم ۱۱ بازیکن ترکیب اصلی سیاه‌جامگان را در آن مسابقه تشکیل می‌دادند. شربتی هم مثل نفرات جداشده از ذوب‌آهن در نقل و انتقالات نیم‌فصل سرباز تراکتورسازی شد.

گلزن غایب

در آخرین میزبانی ذوب‌آهن از سیاه‌جامگان یاسر فیضی تک‌گل پیروزی‌بخش تیم اصفهانی را به ثمر رساند. تنها گلزن آن مسابقه اما دیگر در جمع سبزپوشان حضور ندارد. فیضی در پایان لیگ شانزدهم از ذوب‌آهن جدا شد تا اولین تجربه لیگ برتری آقای گل سابق لیگ دسته دوم پس از تنها یک فصل به اتمام رسیده باشد.

نیمکت‌های متحول

در آخرین رویارویی ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان در اصفهان، مجتبی حسینی سرمربی ذوب‌آهن بود و خداداد عزیزی هدایت سیاه‌جامگان را بر عهده داشت. هیچ‌یک از این دو نفر دیگر در کادر فنی این دو تیم حضور ندارند.

کد خبر 332719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.