روایت قهرمان ووشو از مدالی که ۲ میلیارد می‌ارزید

قهرمان ووشوی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو، با فروش مدال خود بار دیگر تاریخ‌ساز شد.

خدیجه آزادپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فرد خَیری مدال طلای من در مسابقات ووشو بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو را به مبلغ دو میلیارد تومان خریداری کرد که این پول صرف ساخت بیمارستانی در شهر زلزله‌زده سرپل ذهاب می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی این بیمارستان با حضور وزیر بهداشت در چند روز گذشته، افزود: امیدوارم این کار کوچک مورد قبول خداوند قرار گیرد.

قهرمان مسابقات ووشو بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو در پاسخ به اینکه فکر می‌کرد مدالش با چنین مبلغی به فروش برسد، ادامه داد: این مدال نخستین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان ایران در بازی‌های آسیایی بود و فکر می‌کنم فروش آن با این مبلغ، به نوعی تاریخ‌سازی دوم من بود.

آزادپور گفت: دلم به حال مردم کرمانشاه می‌سوخت و به حراج گذاشتن این مدال، کوچکترین کاری بود که از دستم برمی‌آمد و کمترین وظیفه‌ام در قبال شاد کردن دل مردم و به خصوص کودکان کرمانشاه بود. امیدوارم هرچه زودتر سرپناهی برای مردم زلزله‌زده فراهم شود تا آرامش به زندگی آنها برگردد.

نخستین زن ایرانی قهرمان بازی‌های آسیایی، در مورد روند ساخت این بیمارستان اضافه کرد: پس از مراسم کلنگ‌زنی با حضور وزیر بهداشت، ساخت بیمارستان به وزارت بهداشت سپرده شد تا کارها طبق برنامه‌ریزی آنها پیش برود. جا دارد از اطلاع‌رسانی برنامه «حالا خورشید» هم تشکر کنم و امیدوارم با جلسه‌ای هم که با وزیر بهداشت داشتیم، این کار هرچه زودتر به سرانجام برسد.

آزادپور که پس از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو، به دلیل مصدومیت‌های پی در پی رباط صلیبی و مینیسک زانو مدتی از میادین دور شد، در مورد فعالیت‌های خود گفت: مشغول مربیگری و قهرمان‌پروری هستم و برخی شاگردانم نیز به قهرمانی مسابقات آسیایی و جهانی رسیده‌اند.

قهرمان مسابقات ووشو بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو افزود: از دولت و ملت عزیز ایران می‌خواهم یک لحظه خود را جای مردم زلزله‌زده بگذارند و کمک کنند تا آنها هرچه زودتر صاحب سرپناه شوند. مردم کرمانشاه همه چیز خود را از دست داده‌اند و امیدوارم به همه آنها به صورت یکسان رسیدگی شود.

کد خبر 332675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.