آغاز یلدانه نیم‌فصل

فوتبالدوستان ایرانی بلافاصله پس از پشت سر گذاشتن شب یلدا می‌توانند نیم‌فصل دوم لیگ برتر را دنبال کنند.

به گزارش ایمنا، رقابت‌های لیگ برتر پس از وقفه‌ای ۱۶ روزه از آخر هفته جاری از سر گرفته خواهد شد. دور برگشت لیگ هفدهم دقیقاً مصادف با اولین روز زمستان شروع می‌شود. مسابقات هفته شانزدهم البته در دو مقطع پیگیری می‌شود، به این صورت که چهار بازی جمعه پیش رو و چهار مسابقه دیگر یکشنبه آینده برگزار خواهد شد. این فاصله دو روزه بین رقابت‌های هفته شانزدهم به این خاطر است که طی امروز و دو روز گذشته برگزاری مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی در دستور کار قرار داشت. به این ترتیب، برگزاری آن دسته از مسابقاتی که دست‌کم یک طرف آنها در هفته جاری درگیر جام حذفی بوده است به اوایل هفته آینده موکول شد.

نمایندگان فوتبال اصفهان که در همان اولین گام جام حذفی از دور این رقابت‌ها کنار رفتند، از جمله تیم‌هایی هستند که اولین مسابقه خود در نیم‌فصل دوم را در اولین روز از دی‌ ماه برگزار خواهند کرد.

تیم‌های پُرطرفدار پایتخت در اولین هفته از نیم‌فصل دوم به مصاف حریفان خوزستانی می‌روند. بازی فولاد و پرسپولیس را باید مهم‌ترین بازی هفته شانزدهم قلمداد کرد، به این دلیل روشن که بین دو تیم بالانشین لیگ برگزار می‌شود. البته قرمزهای پایتخت با چنان اقتداری قهرمان نیم‌فصل شدند که حتی تقابل رو در روی آنها با تیم سوم جدول هم دست‌کم در کوتاه‌مدت هیچ تغییری در جایگاه آنها ایجاد نخواهد کرد، زیرا شاگردان برانکو به قدری از نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان خود جلو افتاده‌اند که حتی در صورت شکست هم صدرنشین باقی خواهند ماند.

با وجودی که اختلاف امتیازی فاحش تیم صدرنشین نسبت به نزدیکترین تعقیب‌کنندگانش دیدار تیم‌های اول و سوم جدول را تا حدودی از تب و تاب انداخته است، اما نباید فراموش کرد تقابل مستقیم پرسپولیس و فولاد می‌تواند به مثابه نقطه عطف مهمی باشد که نتیجه آن ممکن است تا حدودی تعیین کند که در ادامه رقابت بر سر قهرمانی بین مثلث پرسپولیس، پارس جنوبی و فولاد خواهد بود یا با حذف ضلع سوم از معادله به مانند بخش بزرگی از نیم‌فصل نخست، رقابت اصلی بین مدافع عنوان قهرمانی و تیم تازه‌وارد و شگفتی‌ساز لیگ ادامه پیدا خواهد کرد. البته که نتیجه بازی پارس جنوبی و گسترش فولاد که ساعتی قبل از این مسابقه در جم آغاز می‌شود نیز به سهم خود در روشن شدن این موضوع مؤثر خواهد بود.

برنامه کامل رقابت‌های هفته شانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه، اول دی‌ماه ۹۶

پدیده مشهد - پیکان تهران، ورزشگاه ثامن، ساعت ۱۴

ذوب‌آهن اصفهان - سیاه‌جامگان مشهد، ورزشگاه نقش جهان، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

سپیدرود رشت - نفت تهران، ورزشگاه سردار جنگل، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

سایپا تهران - سپاهان اصفهان، ورزشگاه شهید دستگردی، ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه

یکشنبه، سوم دی‌ماه ۹۶

تراکتورسازی تبریز- استقلال خوزستان، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت ۱۴ و ۳۰

استقلال تهران - صنعت نفت آبادان، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۵

پارس جنوبی جم - گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه تختی جم، ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه

فولاد خوزستان - پرسپولیس تهران، ورزشگاه غدیر، ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه

کد خبر 332628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.