همایش روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

همایش روز فیزیک، پنجشنبه ۲۳ آذرماه و با حضور دانش آموزان منتخب استان اصفهان، در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، ​عضو هیأت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان، با بیان این که هم اکنون در مدارس درس های پایه مانند شیمی و فیزیک که باید از طریق مشاهده وآزمایش تدریس شوند، از طریق فرمول و تست و دروس تئوری آموزش داده می‌شوند، گفت: از سال ۱۳۹۰، دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری انجمن فیزیک ایران، همایش روز فیزیک را در این دانشگاه برگزار می کند.

شاکری، هدف اصلی از برگزاری این همایش را آشنایی عملی دانش آموزان مستعد دبیرستانی با علوم و پدیده‌های دنیای اطراف بخصوص علم فیزیک، عنوان کرد و افزود: ۲۶۰ دانش‌آموز پسر و دختر در دو گروه مجزا، با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان، علاوه بر استفاده از سخنرانی‌های علمی اساتید، به انجام آزمایش‌های علمی جذاب پرداختند.

وی با اشاره به حضور دانش آموزان منتخب از دیگر شهرهای استان صفهان در این دوره یک روزه، گفت: دانش آموزان دراین همایش علاوه بر مشاهده کلیپ‌های علمی، آزمایش های علمی همچون اپتیک، نور، ترمودینامیک، مغناطیس، نجوم و پرتاب موشک آبی را تجربه کردند.

همایش روز فیزیک، پنجشنبه گذشته و با حضور دانش آموزان منتخب استان اصفهان و اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در تالار شهید فتوحی و دانشکده فیزیک این دانشگاه برگزار شد.

کد خبر 332352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.