«ورزش کشتی در خدمت صلح و دوستی جهانی» شعار جام باشگاه‌های جهان

رییس هیأت کشتی استان اصفهان در مراسم افتتاحیه مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان، بیانیه‌ای قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

ورزش برای صلح و کشتی ورزشی برای دوستی است. ورزش کشتی در جهان همواره سردمدار اخلاق و سجایای انسانی بوده است. کشتی طی ۷۰ سال حضور در صف اول ورزش جهان علاوه بر رونق بخشیدن به ابعاد قهرمانی و رقابت، گسترش دهنده روحیه پهلوانی و رفاقت بوده است. دلاورمردان این ورزش سنتی در فرهنگ‌ها، جوامع و کشورهای مختلف همواره سردمدار روحیه جوانمردی، گذشت و نوع دوستی بوده‌اند و به واقع می توان گفت کشتی طی سالیان مختلف در خدمت اشاعه ابعاد مختلف فرهنگی در ورزش جهان بوده است.

توجه امروز به ورزش کشتی با توجه به منازعات بین المللی و جنگ و سازش در مناطق مختلف جهان حساس‌تر از گذشته است. ورزش کشتی امروز جذاب تر از گذشته است و این رشته ورزشی می تواند پیام آور صلح و دوستی و مهربانی در محیط بین‌الملل باشد.

اتحادیه جهانی کشتی همزمان با مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان در شهر تاریخی اصفهان و در کشور ایران که جایگاهی بزرگ، تأثیرگذار و ارزشمند در اعتلای کشتی جهان داشته است، شعار «ورزش کشتی در خدمت صلح و دوستی جهانی» را به عنوان پیام فرهنگی مسابقات اصفهان انتخاب و توجه و اهتمام تمام نهادهای بین‌المللی را به تحقق این مهم جلب می‌کند.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین بر آن است تا هر سال در مسابقات جهانی کشتی یکی از ابعاد فرهنگی و انسانی را سرلوحه برنامه‌های خود در سطح جهان قرار دهد و با انتخاب شعار سال در مسابقات بین‌المللی، در تأمین و تداوم صلح و امنیت بیشتر در سطح جهان نقش‌آفرین باشد.

هم‌اکنون چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان را به صورت رسمی آغاز می‌کنیم. به امید موفقیت برای جامعه جهانی کشتی.»

به گزارش ایمنا، چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان از صبح امروز در اصفهان آغاز شد و فردا شب با معرفی تیم‌های برتر به پایان می‌رسد.

کد خبر 332166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.