امیدوارم تماشاگران با کشتی آشتی کنند/ تشریح برنامه‌های تیم ملی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: امیدوارم تماشاگران با کشتی آشتی کنند و از متولیان ورزش اصفهان می‌خواهم برای گسترش ورزش کشتی تلاش کنند تا کشتی اصفهان دوباره به دوران اوج و قهرمانی برگردد.

علی اشکانی در حاشیه روز نخست مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان در اصفهان، در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایران مبتکر برگزاری مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان بوده است. پیش از این کشورمان میزبانی از ۲ دوره این رقابت‌ها را بر عهده داشته و میزبانی اصفهان در این دوره نیز بسیار مناسب است.

وی افزود: جا داشت کشورهای بیشتری در این دوره از مسابقات شرکت می‌کردند اما به دلیل شرایط سیاسی و سخت بودن تردد به ایران این اتفاق نیفتاد. البته کشورهای صاحب‌نام کشتی فرنگی مانند روسیه، گرجستان، ارمنستان و ترکیه در مسابقات شرکت کردند.

اشکانی با اشاره به فینالیست شدن ۲ تیم‌ از سه تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان ادامه داد: تیم‌های سینا صنعت ایذه و بیمه رازی هزینه مناسبی انجام دادند و کشتی‌گیران خوبی جذب کردند و مسابقات خوبی هم در روز نخست برگزار شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در مورد سطح چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان بیان داشت: سطح برگزاری مسابقات می‌توانست بالاتر باشد و تیم‌های بیشتری شرکت کنند اما در مجموع سطح مسابقات خوب بود. تلاش فدراسیون کشتی ستودنی است و باشگاه‌های زیادی به خصوص در ایران به حمایت از کشتی فرنگی روی آورده‌اند اما باید در این زمینه تبلیغات بیشتری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: میزبانی اصفهان بسیار خوب بود؛ البته امیدوار بودم سالن مسابقات پر شود و تماشاگران با کشتی آشتی کنند. کشتی در خون و ریشه ایرانیان است و اصفهان هم در دهه‌های گذشته یکی از قطب‌های کشتی بوده است. از متولیان ورزش اصفهان می‌خواهم برای گسترش ورزش کشتی تلاش کنند تا دوباره به دوران اوج و قهرمانی برگردد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد برنامه‌های تیم ملی گفت: اردوهای تیم ملی در حال برگزاری است ولی منتظر هستیم در نخستین رقابت‌های بین‌المللی که با قوانین جدید برگزار می‌شود شرکت کنیم تا مدل‌های جدیدی برای تاکتیک مبارزات کشتی‌گیران خود برنامه‌ریزی کنیم.

اشکانی در مورد این قوانین جدید اظهار کرد: کشتی در حال حاضر بیشتر در سرپا دنبال می‌شود ولی قوانین جدید، کشتی‌گیران کم کار را مجاب می‌کند در خاک هم قرار گیرند که با این تغییرات، نیاز به کار بیشتری داریم.

کد خبر 332161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.