بدن‌ها، زبان بیان حقایق‌اند

نمایشگاهی از آثار نقاشی با عنوان «این یک صورت نیست» در گالری اکنون برگزار شده است.

به گزارش ایمنا، آثار نقاشی ارائه شده در این نمایشگاه توسط «افشین کوشا» خلق شده اند. این هنرمند درباره علت انتخاب عنوان «این یک صورت نیست» برای این نمایشگاه به خبرنگار ایمنا گفت: عمده ترین دلیل این انتخاب این بود که من نمی خواستم نمایشگاه پُرتره برگزار کنم، در واقع موضوع اصلی در پسِ این صورت ها نهفته است نه در خود آنها. نمایشگاه بیشتر به وضعیت انسان معاصر و حالات روانی و جامعه شناختی آن و نه صورت ظاهری اشاره دارد.

افشین کوشا با اشاره به اینکه انسان و عمدتاً انسان معاصر و روابط روانی و حسی صورت که نماینده هویت انسانی است، موضوع مورد نظر او برای آفرینش نقاشی هایش بوده است، ادامه داد: تعداد ۲۰ تابلوی نقاشی در این نمایشگاه ارائه شده است که همگی با استفاده از تکنیک رنگ و روغن روی بوم خلق شده اند.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه نیز آمده است: «در نمایشگاه این یک صورت نیست تلاش شده است تا با پرداختن به صورت و تن به لایه های وجود آدمی سرک کشیده شود. صورت ها اما همگی دلالت بر امری زنانه دارند. تقاطع زنانگی و بدن در جامعه و فرهنگ ایرانی همواره امری مناقشه برانگیز و پروبلماتیک بوده است. به بیان دیگر بدن زنانه همواره عرصه کشمکش گفتمان های مختلف بوده است و صورت ها و تن ها گرچه تنها و منفرد ترسیم شده اند اما همگی نسخه هایی از یک سرشت درهم پیچیده، لایه لایه و تودرتو است. تعمق در باب عام و خاص بودن پرتره ها، رابطۀ بدن با خود و دیگری، زمان‌مندی و زمینه‌بندی و نسبت پیچیده میان روان و تن می تواند از خلال تأمل پیرامون ایماژهای نمایشگاه این یک صورت نیست جانی تازه بگیرد. بدن ها، زبان بیان حقایق اند.

افشین کوشا متولد سال ۱۳۶۳ است و در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته نقاشی از دانشگاه هنر اصفهان دانش آموخته شده است. نمایشگاه نقاشی «این یک صورت نیست» دومین نمایشگاه انفرادی وی است، اولین نمایشگاه انفرادی این هنرمند با عنوان «و تنش» سال ٩٢ در گالری متن برگزار شد. وی تاکنون در نمایشگاه های گروهی بسیاری حضور داشته است.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا ۲۹ آذرماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری اکنون، واقع در خیابان خاقانی، کوچه افشین، بن بست حریر، پلاک ۹ مراجعه کنند.

کد خبر 332157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.