سهم سفرهای شهری با دوچرخه تا سال ۱۴۰۰ به ۱۰ درصد می رسد

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا سال ۱۴۰۰ سهم سفرهای شهری با دوچرخه سواری به ۱۰ درصد برسد.

به گزارش ایمنا، علیرضا صلواتی با اشاره به اجرای فاز اول شبکه به هم پیوسته دوچرخه ها در شهر اصفهان اظهارکرد: در این طرح با سه گام اصلی، کل شهر شبکه به هم پیوسته دوچرخه می‌شود.

وی افزود: بر این اساس در گام اول اولویت محدوده مرکزی شهر و مناطق ۱ ،۳، ۴، ۵ و۶ است تا معابر آن را برای دوچرخه‌سواران کاملا ایمن و مسیرهای ویژه دوچرخه سواران به هم متصل شود.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان  از دیگر برنامه‌های توسعه فرهنگ دوچرخه سواری را تصویب ایجاد ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شورای عالی ترافیک استان دانست و ادامه داد: تاکنون ۷۰ کیلومتر مسیر ویژه عبور دوچرخه ایجاد شده است تا مشوقی برای دوچرخه سواری شهروندان باشد.

 صلواتی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح خطوط ویژه شرقی و غربی و شمالی و جنوبی دوچرخه در اصفهان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد ۵۰ دوچرخه سرا با ۱۲۰۰ دوچرخه نیز در همین راستا بوده است، گفت: از جمله کارهایی که در این ایستگاه های دوچرخه اجرا می شود، ارائه خدمات فنی دوچرخه به صورت رایگان به شهروندان است که می تواند عاملی برای جذب علاقه مندان به دوچرخه سواری باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری افزود: اجرای طرح ایستگاه های هوشمند دوچرخه با مشارکت پیمانکار بخش خصوصی نیز از برنامه های دیگری است که در راستای توسعه دوچرخه سواری تا پایان سال جاری اجرایی می شود.

صلواتی عنوان کرد: شهروندان با استفاده از این طرح می توانند با تلفن همراه خود نزدیکترین ایستگاه دوچرخه را شناسایی و دوچرخه دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در کنار اقدامات زیرساختی نباید از نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری غفلت کرد بنابراین به هر میزان که زیرساخت‌ها مهیا باشد، به همان میزان هم باید در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری کوشید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تاکید کرد: قرار نیست ایستگاه های دوچرخه، سهم دوچرخه سواران را افزایش دهند بلکه شهرداری درصدد گسترش فرهنگ‌سازی برای استفاده هر چه بیشتر شهروندان از دوچرخه است و در این راستا هر هفته برنامه های مختلفی در سطح شهر برگزار می شود.

صلواتی اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا سال ۱۴۰۰ سهم سفرهای شهری با دوچرخه سواری به ۱۰ درصد برسد.

کد خبر 331931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.