امامزاده سیدمحمد فریدونشهر قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری مذهبی را دارد

فریدونشهر - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت گفت: امامزاده سید محمد واقع در روستای مکه دین فریدونشهر قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری مذهبی استان های اصفهان و لرستان را دارد.

عباس نصیر الاسلامی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، با بیان اینکه امامزاده سیدمحمد بن حسن امام موسی الکاظم(ع) از امامزاده های معتبر و صحیح النسب با شجره نامه های مختلف، نوه بلافصل امام کاظم (ع) است، افزود: این امامزاده در روستای مکه دین؛ منطقه کوهستانی پیشکوه موگوئی شهرستان فریدونشهر واقع شده است.

وی ادامه داد: بر اساس شجره نامه های معتبر موجود در امامزاده؛ سید محمد در سال ۲۸۴ قمری در مدینه الرسول به دنیا آمده است و پدرش حسن بن موسی الکاظم (ع) و مادر مکرمه اش از سادات حسینی رقیه نام دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت عنوان کرد: این امامزاده به دلیل برخورداری از مزیت هایی چون وجود شجره نامه های معتبره، کرامات عدیده، موقوفات وسیع این امامزاده و اولاد ایشان در این روستا و روستاهای همجوار، زائر پذیر بودن امامزاده، واقع شدن در مسیر زیارت دیگر امامزادگان مثل امامزاده محمدبن حسن(ع)، زیبایی بقعه و بارگاه آستان مقدس امامزاده، حضور سادات و اولاد امامزاده در اقصی نقاط کشورو طبیعت زیبای روستای مکه دین و کوه های اطراف آن قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری مذهبی استان های اصفهان و لرستان را دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت افزود: ساخت زائرسرا و مهمانسرا، غرفه های فرهنگی و تجاری در زمین های اطراف امامزاده علاوه بر تاثیر فرهنگی زمینه ساز باعث رشد و بالندگی اقتصادی منطقه نیز خواهد شد.

نصیر الاسلامی با بیان این که تحقق این مسئله همت خیران به ویژه سادات و اولاد امامزاده و توجه ویژه مسئولان استان های اصفهان و لرستان را می طلبد، افزود: با پیگیری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن و فریدونشهر با توجه به وقف نامه موجود و پیرو تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ۵۰۰ هکتار از  اراضی ملی به این امامزاده واگذار شده است که امیدواریم با رفع اختلاف جغرافیائی شهرستان فریدونشهر و الیگودرز مراحل نهایی آن تا صدور سند مالکیت انجام شود.

وی ادامه داد: امامزاده ای بزرگوار از اولاد این امامزاده جلیل القدر در روستای کاهگان پشتکوه دوم فریدونشهر نیز وجود دارد.

نصیر الاسلامی با قدردانی از تلاش های هیات امنا وهمیاری سادات در توسعه این امامزاده، افزود:  امیدواریم به زودی با پیش بینی چشم انداز طرح توسعه امامزاده مکه دین فریدونشهر به عنوان مرکز گردشگری مذهبی و فرهنگی مشترک بین استان های اصفهان و لرستان شاهد رونق فرهنگ و اقتصاد این منطقه باشیم.

وی تاکید کرد: گردشگری مذهبی یکی از زیرشاخه‌های صنعت گردشگری است که همواره مخاطبان و گردشگران خاص خود را داشته است.

کد خبر 331925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.