تعداد باشگاه‌های استان تا پایان امسال به هزار و ۵۰۰ باشگاه می‌رسد

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: باشگاه‌های استان فرصت شغلی خوبی را ایجاد کرده است که قصد داریم تعداد آن‌ها را تا پایان امسال به هزار و ۵۰۰ باشگاه برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سلطان‌حسینی در دیدار استاندار اصفهان با سهراب مرادی قهرمان اصفهانی (لنجانی) وزنه‌برداری جهان و المپیک، اظهار کرد: در اصفهان ۲ مسیر حاشیه زاینده‌رود و کوه صفه را در برای برنامه برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی اختیار داریم  تا با همکاری هیأت همگانی استان اصفهان که زیرنظر فدراسیون همگانی فعالیت دارد، هر هفته‌ به مناسبت‌های مختلف همایش پیاده‌روی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه قهرمانی در دوره گذشته مسابقات آسیایی ۲۰ درصد از افراد اعزامی این رقابت‌ها از اصفهان بودند. با برنامه‌ریزی‌هایی که امسال در حوزه قهرمانی صورت گرفته است، ورزشکاران ۳۴ هیأت ورزشی توانایی حضور در مسابقات المپیک آسیایی را دارند و برآورد ما این است که ۲۰ درصد را به ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش دهیم و همه هیأت‌های برنامه‌های استراتژیک چهارساله خود را از یک سال گذشته شروع کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: امیدوارم همانطور که در المپیک ۲۰۱۶ سهراب مرادی اولین مدال تاریخ المپیک استان را برای کشور و مردم اصفهان به ارمغان آورد، در دوره‌های بعدی نیز مدال‌های بیشتری توسط ورزشکاران استان اصفهان به دست آید.

سلطان‌حسینی در پاسخ به صحبت‌های استاندار اصفهان مبنی بر افزایش تعداد باشگاه‌های بدنسازی و فیتنس در استان اصفهان، گفت: در ابتدای دولت یازدهم که البته مستندات آن هم موجود است حدود ۳۸۰ باشگاه بدنسازی در استان اصفهان مشغول به فعالیت بودند که این تعداد امروز به بیش از ۱۳۵۰ باشگاه رسیده است. در واقع در چهار سال گذشته نزدیک به هزار باشگاه تأسیس شده است که حداقل برای ۵ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده و ارمغان آن سلامتی است، بدون اینکه آلاینده‌ای ایجاد کند به طوری که هیچ منابعی از دولت نگرفته است. برآورد ما این است که تا پایان سال تعداد این باشگاه‌ها را به ۱۵۰۰ باشگاه افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از احداث خانه‌های ورزش در روستاها توسعه ورزش همگانی است، ادامه داد: به جای احداث سالن‌های چندمنظوره میلیاردی تا الان توانسته‌ایم با کمک خیران نزدیک به ۲۰۰ خانه ورزش روستایی در روستاهای استان با هزینه‌های بسیار کم احداث و راه‌اندازی کنیم.

کد خبر 331699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.