شرکت اتوبوسرانی درگیر یک زیان ۲۰ ساله است/ اجرای قانون شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات

شهردار اصفهان گفت: حسابرسی های سازمان اتوبوسرانی طی ۲۰ سال گذشته نشان می دهد این شرکت درگیر یک زیان مستمر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان لایحه حسابرسی از شرکت اتوبوسرانی اصفهان گشوده شد.
پیرو بررسی این لایحه قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان اظهارکرد: هیئت مدیره فعلی شرکت اتوبوسرانی، جدید و مدیرعامل هم جدید است از این رو مسائلی که در مورد حسابرسی اتوبوسرانی مطرح می شود، مربوط به دوره قبلی مدیریتی است اما باید مدیران فعلی نیز در این باره پاسخگو باشند. 

وی افزود: برای اینکه مشکلات حسابرسی تکرار نشود و شفافیت بوجود آید، باید به مشکلات حسابرسی پاسخ داده شود این درحالی است که اولین شهرداری در کشور هستیم که قانون شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات را اجرایی کرده ایم که در این راستا مدیریت مشخصی تعریف شده است.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اطلاعات مردم و مسئولان باید در یک راستا باشد، ادامه داد: از این رو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی زمانی که در سال بعدی گزارش می دهند نباید اطلاعات بیشتری از مردم داشته باشد. 
نوروزی با اشاره به اینکه بررسی های حسابرس در مورد حساب های شرکت اتوبوسرانی نشان می دهد این شرکت دارای زیان مستمر شده است، گفت: طبق ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت، زیان انباشته مستمری در مدت ۲۰ سال در شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان وجود داشته است.
وی اضافه کرد: اتوبوس های شرکت تا به امروز قیمت گذاری نشده و هنوز به نام شهرداری است و زمین ها هم به همین نحو است، اگر این واگذاری ها انجام شده بود این زیان بوجود نمی آمد، به نظر می رسد واقعیت متفاوت با چیزی است که مطرح می شود یعنی دارایی های شرکت اتوبوسرانی بسیار بیش از چیزی است که تلقی می شود.
شهردار اصفهان بیان کرد: در اینجا چیزی که به عنوان زیان مطرح می شود واقعیت ندارد و اگر اموال به صورت قانونی دیده شود مسئله زیان منتفی است.

کد خبر 331440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.