ذوب‌آهن صعود می‌کند، سپاهان سرجایش می‌ماند + جدول

کسر احتمالی ۶ امتیاز از پدیده صعود یک‌پله‌ای ذوب‌آهن در جدول را در پی خواهد داشت اما تغییری در رتبه سپاهان ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا، در تعطیلات آخر هفته یک شوک دیگر به فوتبال ایران وارد آمد و آن کسر ۶ امتیاز از پدیده به خاطر بدهی این باشگاه به بازیکن سابقش بود. اگرچه ظاهراً رأی صادره از طرف فیفا قطعی است اما دست‌اندرکاران باشگاه مشهدی همچنان امیدوارند مانع از کسر امتیاز از تیمشان شوند که اتفاقاً در فصل جاری فراتر از سطح انتظار نتیجه گرفته است.

با توجه به آنکه پدیده در نیم‌فصل اول ۲۴ امتیاز به حساب خود واریز کرد در صورت اجرای حکم فیفا تیم مشهدی ۱۸ امتیازی می‌شود و با پنج پله سقوط پشت سر ذوب‌آهن در رده دهم جدول قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، این فعل و انفعالات منجر به صعود یک‌پله‌ای ذوب‌آهن و تک‌رقمی شدن رتبه این تیم می‌شود که در حال حاضر با ۱۹ امتیاز در رده دهم جای دارد. یعنی در صورت کسر امتیاز از پدیده، تیم مشهدی در جایگاه فعلی ذوب‌آهن قرار می‌گیرد و تیم اصفهانی یک پله بالاتر می‌آید.

از آنجا که سپاهان در دور رفت لیگ هفدهم ۹ امتیاز کمتر از پدیده به حساب خود واریز کرد حتی در صورت کسر امتیاز از تیم مشهدی هم جایگاه طلایی‌پوشان اصفهانی در جدول هیچ تغییری نخواهد کرد.

گفتنی است که این تغییرات هنوز به صورت رسمی از سوی سازمان لیگ در جدول رده‌بندی لیگ برتر اعمال نشده است.

کد خبر 331380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.