سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری اصفهان گشایش یافت

نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان با رویکرد کار عملی، کاربردی و هدفمند عصر شنبه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در پل شهرستان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ پژوهش، تشویق پژوهشگران، شناسایی یافته های پژوهشی، برقراری ارتباط بین پژوهش، فناوران و دستگاه های اجرایی و تجاری سازی ایده ها آغاز بکار کرده است. 
نمایشگاه امسال شامل ۲۵۰ غرفه از جمله ۵۰ شرکت، دانشگاه و مرکز تحقیقاتی و ۱۷۰ شرکت و فرد دانش بنیان در متراژ یک هزار و ۷۰۰ متر مربع برگزار می شود.

۳۵ مجموعه بخش خصوصی و دولتی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که از این تعداد ۶ مجموعه دانشگاه‌های بزرگ استان اصفهان هستند.

میزان حضور بخش خصوصی در سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. بخش خصوصی ۲۸ درصد و مجموعه‌های صنعتی هشت درصد از سهم نمایشگاه را به خود اختصاص دادند.

برگزاری جلسات آموزشی و تقدیر از ۲۸ پژوهشگر برگزیده استان اصفهان از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

همچنین برگزاری همزمان جشنواره اختراعات کوهرنگ و حضور کریدورهای علم و فناوری و شرکت های وابسته به آن و دانشگاه های مادر و جامع استان از جمله دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه است. 
امسال برای نخستین بار، پشتیبان مالی و حامی ورزشی نیز برای برنامه های هفته پژوهش در استان اصفهان است و رونمایی از تمبر پژوهش نیز از دیگر برنامه های این هفته است. 
به گزارش ایمنا، ۲۳ تا ۲۶ آذر امسال به عنوان هفته پژوهش و فناوری با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران اقتصاد دانش بنیان» نامگذاری شده است. ۲۵ آذر روز ملی پژوهش است. 
نمایشگاه هفته پژوهش از ۱۸ تا ۲۰ آذرماه در سالن‌های نقش جهان و نصف جهان نمایشگاه‌های دائمی استان اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 331333

برچسب‌ها