راه حل مشکلات اقتصادی، تکیه بر توان داخلی است

لنجان_امام جمعه ورنامخواست گفت: باید توجه داشت مشکل کشور را برجام های پی در پی حل نخواهد کرد، بلکه مقاومت و تکیه به توانمندی های داخل است که گره گشای مشکلات کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ورنامخواست اظهار کرد: یکی از مهم ترین سیره های عملی پیامبر اکرم(ص) تکیه بر وحدت امت اسلامی بوده است، پیامبر گرامی اسلام عزت، اعتلا و پیشرفت همه جانبه مسلمانان را در سایه وحدت و هم بستگی در برابر دشمنان می دید و در این راه تلاش های فراوانی کرد.

وی افزود: ما مسلمانان دشمن مشترکی داریم، استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دشمن مشترک مسلمانان هستند که اساس اسلام را نشانه گرفته اند و می خواهند اسلام نباشد.

امام جمعه ورنامخواست با اشاره به اشتباه بزرگ رئیس جمهور نادان آمریکا در انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس، تصریح کرد: ۴۰ سال است که سیاست ها و توطئه های آمریکا در منطقه شکست خورده از این رو اقدام رئیس جمهورآمریکا در انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم کودک کش صهیونیستی یکی دیگر از توطئه هایی است که قطعا با شکست مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل با این اقدام خود، به دنبال غیر اسلامی کردن چهره بیت المقدس اند و این نهایت گستاخی و شرارت رژیم جعلی، کودکش و جنایتکار اسرائیل در منطقه بوده که از خود به نمایش گذاشته اند.

زارعی اضافه کرد: به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، لقمه گلوگیری است که قطعا آنها را خفه خواهد کرد چراکه رژیم اشغالگر قدس خود نیز می‌داند با اینگونه اقدامات ابلهانه دولت آمریکا در وضعیت قدس هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد و ملت فلسطین و آزادی‌خواهان جهان بیش از هر زمان دیگر یکپارچه و متحد برای آزادی قدس و سرزمین فلسطین مصمم‌تر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی نباید در برابر فتنه جدید آمریکا و اسرائیل نسبت به قدس بی تفاوت باشد، عنوان کرد: مسلمانان نباید در مقابل این حرکت سکوت کنند، بلکه باید علیه حرکتی که از سوی عربستان هم حمایت می شود به میدان بیایند و اعلام انزجار کنند چراکه روشنگری و اعلام محکومیت این حرکت وقیحانه، از سوی همه آزاد اندیشان و اتحاد عملی مسلمین نقش به سزایی در خنثی سازی این توطئه دارد.

امام جمعه ورنامخواست بیان کرد: نباید فراموش کرد به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم جعلی صیهونیستی نتیجه شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه بوده وخروش مردم ایران اسلامی و حضور در راهپیمایی پس از اقامه نمازجمعه در محکومیت انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف مشت محکمی بر دهان مستکبران جهان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد چند دهه جمهوری اسلامی نشان داده است که استراتژی ما جنگ و ایجاد ناامنی نبوده، زبان ما نصیحت و استراتژی ما دفاع است و باید توجه داشت امنیت و آرامش منطقه برای ما مهم است، ما در داخل منتظر نمی ایستیم تا دست نشانده های استکبار با جنگ و آشوب و برهم زدن توازن منطقه، جنگ را به داخل کشور بکشانند.

زارعی اذعان کرد: عده ای که در جنگ ۸ ساله تحمیلی صدام، ایران را آغاز کننده جنگ می دانستند، اکنون هم به دنبال آنند که جای جلاد و شهید را عوض کنند لذا باید گفت دشمن به دنبال جنگ و ناامنی است، این قدرت موشکی و نظامی ماست که اجازه جسارت به دشمن را نمی دهد و  آنهائی که برجام موشکی را مطرح می کنند می خواهند سایه شوم جنگ را به کشور نزدیک کنند و این ها یا خائن هستند  و یا نادانند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت مشکل کشور را برجام های پی در پی حل نخواهد کرد، بلکه مقاومت و تکیه به توانمندی های داخل است که گره گشاست.

کد خبر 331203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.