نگاه ویژه ای به معلولین داریم/ پیگیر تصویب قانون جامع حمایت از معلولین هستیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جامع حمایت از معلولین در کمیسیون مشترک به تایید رسیده و قرار است به صحن علنی مجلس بیاید.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ناهید تاج الدین در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های معلولین استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه در هفته معلولین قرار داریم و به اینکه معلولین نسبت با سایر مردم دارای شرایط خاص تری هستند به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه ای به این عزیزان داریم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه خوبی از دستاوردهای صنایع دستی برای معلولین در خیابان چهارباغ اصفهان راه اندازی شده است، تصریح کرد: ما به عنوان نماینده مردم تلاشمان این است تا در مباحث مربوط به قانونگذاری به این قشر توانمند از جامعه کمک کنیم که در این مورد اتفاقات بسیار خوبی نیز در حال رخ دادن در مجلس است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون جامع حمایت از معلولین در کمیسیون مشترک به تایید رسیده و قرار است به صحن علنی مجلس بیاید. طی جلساتی  نیز که با خود معلولین برگزار کرده ام مهمترین خواسته آنها از من به عنوان نماینده تصویب همین لایحه بود که در حال پیگیری همین موضوع برای تصویب در مجلس هستیم.

وی اضافه کرد: هر چند نمی توان مشکلات این عزیزان را به طور کامل حل کرد اما تلاش ما این است قدمی هر چند کوچک برای معلولین برداریم. دغدغه این قشر از جامعه با اجرای قانون جامع حمایت از معلولین می تواند مشکلات این قشر را تعدیل کند.

تاج الدین با اشاره به برنامه های شهرداری برای مناسب سازی معابر شهری ویژه معلولین گفت: اقدامات مناسبی انجام و هزینه هایی  نیز برای این کار صورت گرفته است اما نیاز به نظارت بیشتر در این خصوص است، به طور مثال مناسب سازی و هزینه برای معلولین در مترو صورت گرفته اما آنطور که باید قابل استفاده این قشر توانمند نیست.

وی با بیان اینکه ما انتظار ویژه ای داریم، تاکید کرد: زمانی که با تهران مقایسه می کنیم می بینیم شهرداری تهران تسهیلاتی را برای معلولین قائل شده که در اصفهان وجود ندارد.

کد خبر 330919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.