کارگاه آموزشی "رزبری پای" در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد

مرکز توانمندسازی و تسهیل­گری کسب­ و ­کار­های نوپای فاوا واحد اصفهان با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، کارگاه آموزشی آشنایی با کاربردهایعملی رزبری­ پای (Raspberry pi) برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، رزبری پای (Raspberry pi) یک رایانه تک-برد به اندازه یک کارت اعتباری است که با هدف تشویق آموزش علوم رایانه در مدرسه‌ها ساخته شده است. سه نسخه از این رایانه ساخته شده که قیمت نسخه‌های اول و دوم به ترتیب ۲۵ و ۳۵ دلار و نسخه سوم پنج دلار است.
این یک رایانه بسیار کوچک و ارزان با تمام قابلیت های یک رایانه واقعی است که می‌توان از آن در سامانه های روباتیک، اتوماسیون و اینترنت اشیاء استفاده کرد و قادر است با سیستم عامل‌های مختلف راه اندازی شود. 
مرکز توانمندسازی و تسهیل­گری کسب­ و ­کار­های نوپای فاوا واحد اصفهان با همکاری این شهرک، کارگاه آموزشی آشنایی با کاربردهای عملی رزبری­ پای (Raspberry pi) را برگزار کرد.
از آنجایی‌که می‌توان از این رایانه در طراحی سیستم‌های مختلف استفاده کرد، آشنایی با آن برای علاقه‌مندان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جذاب و مفید است. به این منظور کارگاه آموزشی آشنایی با کاربردهای عملی رزبری­پای در ۲ روز با حضور بیش از ۵۰ تَن از فناوران و علاقه‌مندان به این موضوع برگزار شد.

کد خبر 330894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.