گلزارهای شهدا نماد شکل گیری ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند

لنجان_رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان گفت: در فرهنگ اسلامی، شهید از مقام بسیار بالایی برخوردار و خداوند متعال نیز در قرآن به آن اشاره کرده است لذا با توجه به اهمیت موضوع شهادت باید توجه داشت گلزارهای شهدا نیز نماد شکل گیری ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مصطفی حبیب الهی در نشست کارگروه ساماندهی گلزار شهدا شهرستان لنجان اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی، شهید از مقام بسیار بالایی برخوردار و خداوند متعال نیز در قرآن به آن اشاره کرده است لذا با توجه به اهمیت موضوع شهادت باید توجه داشت گلزارهای شهدا نیز نماد شکل گیری ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: از این رو حفظ آرمان‌های امام و شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نام آنان یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی کشور است به طوری که توجه به این امر می‌تواند جامعه ما را نسبت به تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان شهدا را گنج های ماندگار دانست و تصریح کرد: شهدا با تشخیص راه و مسیر دفاع از ارزش های انقلابی و اسلامی به میدان جبهه و جهاد شتافتند از این رو شناخت شهدا و تبیین اهداف آنان از حضور در جبهه های حق علیه باطل از ضروریات است و این مهم باید در دستور کار خانواده ها، نهادها و تمامی اقشار جامعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از راه های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هر ملت بهره مندی از اندیشه ها و ویژگی های فکری، رفتاری و اخلاقی آنها و مراجعه به آثار، نوشته ها و زندگینامه های آنها و ترویج در بین آحاد جامعه است و در این میان گلزار شهدا نیز بهترین یادگار و مظهر ایثار و فداکاری است که در برابر تهاجم و تجاوز دشمن به یادگار مانده است.

حبیب الهی یادشهدا را آرامش بخش دل های خسته دانست و اضافه کرد: از این رو ساماندهی گلزارهای شهدا در شهرستان لنجان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که همواره مورد توجه قرار گرفته است و ساماندهی و بهسازی گلزار شهدای این شهرستان با هدف تکریم و ارج نهادن به ارزش‌های والای شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه گلزارهای شهدای شهرستان لنجان یک دنیا گنجینه ازستاره های دفاع مقدس هستد، عنوان کرد: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقاد دارند خدمت کردن به راه شهدا، موجبات افزایش برکت جامعه می‌شود و بر همین اساس مسئولان شهرستان لنجان نیز در خصوص ساماندهی گلزارهای شهدا با جدیت بسیار ساماندهی و بهسازی گلزارهای شهدا را انجام داده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان بیان کرد: در برخی مواقع پدران و مادران شهدا نیز که به دلیل کهولت سن در شرایط نامساعد قادر به حضور در جوار قبور شهدای خود نبودند امروز امکان دسترسی بهتر به مزار فرزند شهیدشان برای آنها فراهم شده است.

وی در پایان گفت: شهدا و جانبازان مظهر صفا و غیرت و موجب عزت و اقتدار میهن اسلامی هستند و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناخت نیازها و رفع مشکلات ایثارگران باید در اولویت برنامه ‌های مسئولان باشد.

کد خبر 330677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.