توزیع واکسن آنفلوانزا در مناطق زلزله زده غرب کشور/ ۱۵۰۰ مادر باردار شناسایی شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از امروز توزیع واکسن آنفلوانزا در خانه های بهداشت مناطق زلزله زده آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، دکتر ابراهیم شکیبا اظهار داشت: واکسن آنفلوانزا در مناطق زلزله زده غرب کشور برای تمام افراد پر خطر مانند مادران باردار، اطفال، افراد سالمند، افراد دارای بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی و تنفسی و افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعف دارد، به صورت رایگان تزریق می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون در مناطق زلزله زده غرب کشور، ۱۵۰۰ مادر باردار شناسایی شده است، یادآور شد: مراقبت های مادر و نوزاد به طور کامل در مناطق زلزله زده ارائه می شود

شکیبا اضافه کرد: تا کنون در مناطق شهری و روستایی شهرستان ثلاث باباجانی و همچنین مناطق روستایی شهرستان سرپل ذهاب، تمامی مادران باردار و در شهر سرپل ذهاب حدود ۹۰ درصد از آنها شناسایی شده و خدمات بهداشتی را دریافت کرده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات خانه های بهداشت در روستاها به مادران باردار ، تیم های تخصصی زنان و زایمان و مامایی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و تیم های پزشکی ده گردشی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خدمات مورد نیاز مادران باردار را ارائه داده اند.

کد خبر 330651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.